پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون قضایی دادگستری فارس

حوزه/ معاون قضایی دادگستری استان فارس بابیان اینکه اگر مسئولان ادعای حکومت علوی دارند باید در رفتار خود با مردم سیره اهل‌بیت(ع) را عملی کنند، گفت: شایسته است همه ادارات و نهادها در اجرای طرح کمک به نیازمندان ،مشارکت کنند.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه اطعام نیازمندان و مستمندان باید موردتوجه قرار گیرد، اظهار داشت: هنگامی‌که سیره حضرت علی(ع) را می‌نگریم، مشاهده می‌کنیم که حضرت افطار سه روز متوالی خود را به نیازمندان می‌بخشد.

وی به ویژگی‌های حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: امیرالمومنین(ع) اهل جود، کرم و بخشش بوده‌اند، بخشش به‌اندازه‌ای مهم است که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید هرگز به نیکی نمی‌رسید مگر اینکه انفاق کنید.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس عنوان کرد: مسئولان ما نیز اگر صداقت در گفتار، عمل و کردار داشته باشند، باید اقتدای عملی به حضرت علی(ع) داشته باشند.

وی بابیان اینکه اگر مسئولان ادعای حکومت علوی دارند باید در رفتار خود با مردم سیره اهل‌بیت(ع) را عملی کنند، تصریح کرد: شایسته است همه ادارات و نهادها در طرح ابرار مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه به کمبود اعتبارات را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: البته باکمی بودجه مواجه هستیم به‌اندازه‌ای که برخی ادارات در انجام وظایف اصلی خود مشکلاتی رادارند، اما برای اینکه این سنت اسلامی در جامعه اسلامی احیا شود شایسته است که مسئولان از محل صرفه‌جویی‌ها و کاهش هزینه‌های غیرضروری به اطعام نیازمندان بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha