شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی در مصلای شهرستان میبد گفتند: میبد، شهر علم و عبادت و مرکز تربیت و رشد شخصیت‌های علمی و دینی فراوان و زادگاه آیت‌الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله جعفر سبحانی با حضور در مصلای بزرگ شهر میبد، در جمع طلاب و اقشار مردمی این شهر اظهارکردند: میبد، مرکز شخصیت‌های علمی و دینی فراوان و زادگاه آیت‌الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم است.

معظم له با بیان اینکه حضور در شهرستان میبد به‌عنوان شهر علم و عبادت، را یکی از افتخارات تاریخی خود می‌دانم، افزودند: به این لحاظ که میبد، مرکز تربیت و رشد شخصیت‌های علمی و دینی فراوان و زادگاه آیت‌الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم است.

این مرجع تقلید جهان تشیع در سرآغاز شروع تحصیلی حوزه‌های علمیه تهذیب نفس را محور اصلی بحث خود قرارداده و افزودند: کسی که در مسیر علمی قرار می‌گیرد باید بداند هدف چیست.

معظم له اصلاح و تهذیب نفس را اولین هدف یک فردی که وارد حوزه می‌شود خواند و گفتند: اگر می‌خواهیم در دیگران اثرگذار باشیم باید اول خودمان را اصلاح کنیم و این از طریق عبادت و نافله‌های شب است که کم‌کم روزنه‌های تهذیب را به روی ما می‌گشاید.

حضرت آیت‌الله سبحانی بابیان اینکه اگر در زندگی رها باشیم تهذیب نفس انجام نمی‌گیرد، اظهار داشتند: با رسیدن به مرحله تقوا و تهذیب درهای حکمت از قلب بر زبان جاری و چشم برزخی آدم باز می‌شود.

ایشان،  تحصیل و علم را دومین مرحله از اهداف والای انسانی برای شناخت خداوند خواند و افزودند: شورای مدیریت حوزه‌ها که امروز زیر نظر آیت‌الله اعرافی تنظیم‌شده است بهترین برنامه است و حوزه‌ها و روحانیون باید این مسیر را در پیش بگیرند.

این مرجع تقلید، کلید فهم قرآن را ادبیات عرب دانستند و ادامه دادند: طلاب و روحانیون باید ادبیات عرب را به نحو احسنت که زبان مجامع بین‌المللی مسلمانان است هم به لحاظ تکلم و هم کتابت بلد باشند و آن را برای مردم بیان کنند.

حضرت آیت‌الله سبحانی، پیش مطالعه را یکی از راه‌های موفقیت در فهم درس بیان کرد و گفتند: کسی که طالب علم است باید در طول روز کارش همان تحصیل و مطالعه باشد و پیش مطالعه و مباحثه که از روش‌های علمای پیشین بوده است را احیاء کنند.

معظم له با تأکید بر اینکه باید انگیزه تحصیل و تهذیب را در خود زنده کرد، افزودند: یکی از علل موفقیت امام در انقلاب این بود که امام از نظر علم در درجه بالا و مورد قبول همه بود.

حضرت آیت‌الله سبحانی سپس با اشاره به آثار مخرب ماهواره و فضاهای مجازی تصریح کردند: ماهواره‌ها و فضاهای مجازی با تولید و نشر شبهات، جوانان و خواهران ما را شکار می‌کنند و باید در مقابل این شبهات مجهز به علم باشیم.

ایشان بیان کردند: اگر سرباز امام زمانید، سلاح شما علم و دانش است تا بتوانید جوابگوی این شبهات باشید.

رئیس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به‌سرعت انتشار محتوای مخرب این فضاهای رسانه‌ای گفتند: دشمنان امروز تشیع را نشانه گرفته‌اند چراکه تنها کشوری که جنبه مردمی و الهی دارد، جمهوری اسلامی ایران است و دیگر کشورهای عربی و اسلامی یا خود فروخته‌اند یا مسامحه‌کارند.

حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کردند: بنابراین در مقابل این سلاح‌های خطرناک دشمن که جنگ فرهنگی است باید از نظر عقاید و احکام خیلی مجهز باشیم.

ایشان خاطرنشان کردند: اگر امروز مسئله حجاب و عفاف در ایران کمرنگ شده است از غرب خط می‌گیرند، بنابراین باید حقوق زن در اسلام را معرفی کنیم و بگوییم که حجاب چیست و در این زمینه بیان خواهران از برادران اثرگذارتر است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha