جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اف

حوزه/ نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بابیان این‌که نباید نگاه سطحی به بیانیه گام دوم انقلاب داشت، گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب باید مدل‌ها و الگوهای جدیدی در جامعه ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه قم که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، رسالت حوزه‌های علمیه در خبرگزاری رسا برگزار شد، اظهار کرد: رهبر انقلاب پیش‌ازاین در اولین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب بیانیه‌ای را صادر کردند که به‌نوعی می‌شود از آن به‌عنوان بیانیه گام اول نام برد.

وی ادامه داد: نگاه منصفانه و علمی در بیانیه گام دوم به‌خوبی نمایان است و باید به این مهم هم اشاره‌کنیم که حوزه‌های علمیه علمدار و جلودار انقلاب بودند و باید در این عملیاتی کردن این بیانیه نیز پیشگام باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی افزود: نباید نگاه سطحی به بیانیه داشت متأسفانه بعضی از صحبت‌هایی که در خصوص بیانیه می‌شود، سطحی است.

وی ادامه داد: باید به‌صورت عمیق، محتوی بیانیه گام دوم را مورد ارزیابی قرار دهیم و به‌صورت اجتهادی به بیانیه گام دوم نگاه شود.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین تحقیقات در خصوص گام دوم را مورد توجه قرارداد و گفت: تحقیقات و پژوهش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد باید به‌صورت میدانی باشد به‌طوری‌که

این پژوهش‌ها بتوانند افقی را راه بیندازند و در عمل به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: ایجاد الگو و نماد موضوع مهمی دیگری است که باید در گام دوم انقلاب عملیاتی شود به‌عنوان‌مثال اگر ما می‌گوییم بانکداری ما اسلامی نیست باید الگوی جایگزین آن را ارائه بدهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی افزود: با توجه به فرمان‌ها رهبری در گام دوم انقلاب باید درزمینهٔ فرهنگ ورود جدی داشته باشیم چراکه کم‌کاری‌های گذشته موجب شده است فرهنگ به یک چالش تبدیل‌شده است.

انتهای پیام/ عباسعلی محمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha