سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

امام جمعه همدان گفت: از آن جایی که معمولا افراد بازنشسته دارای فرزند و نوه هستند و انتظارات از آنها نیز زیاد است بنابراین مسئولان باید در زمینه رفع مشکلات اقتصادی خصوصا با وضع فعلی گرانی ها چاره جدّی بیندیشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار جمعی از بازنشستگان استان همدان با تبریک ایام عید غدیر و روز مباهله به لزوم احترام به بازنشستگان در جامعه اشاره کرد و گفت: در اسلام احترام به بازنشستگان بسیار توصیه شده است و در روایات داریم که برای تقدیر از این عزیزان می توان از بیت المال استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: تقدیر از بازنشستگان تقدیر از سال ها خدمت رسانی صادقانه ای است که توسط آنان انجام شده است.

وی با بیان این که یکی از دعاهای سفارش شده این است که آرامش از نظر اقتصادی را در اواخر عمر از خدا بخواهیم، یادآور شد: این موضوع نشان دهنده آن است که در سنین بالا انسان نیازمند آرامش بیشتری خصوصا در زمینه اقتصادی است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: یک جوان که گرفتار مشکلات اقتصادی باشد راه های بیشتری برای رفع آن وجود دارد اما یک بازنشسته هم از شرایط کم تری برخورد دار است و هم با مشکلات بیشتری مواجه است.

وی دو موضوع در زمینه بازنشستگان را نیازمند توجه فوری مسئولان عنوان کرد و گفت: از آن جایی که معمولا افراد بازنشسته دارای فرزند و نوه هستند و انتظارات از آنها نیز زیاد است بنابراین مسئولان باید در زمینه رفع مشکلات اقتصادی خصوصا با وضع فعلی گرانی ها چاره جدی بیندیشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تکریم را دومین نیاز بازنشستگان دانست و گفت: احساس به تکریم در این سن بیشتر می باشد و این هم یک نیاز طبیعی است چرا که در برابر فرد بازنشسته نه تنها ادارات بلکه همه جامعه موظف به تکریم این افراد هستند چرا که خدمت او تنها به یک اداره نبوده بلکه خدمت او به همه مردم و جامعه بوده است.

وی ادامه داد: بحث تکریم بازنشستگان تا آن جایی مهم است که رسیدگی به این عزیزان را جز واجبات دینی ما عنوان کرده اند.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم حل مشکلات بازنشستگان اظهار داشت: در این زمینه باید هر کس در مسئولیتی که قرار دارد با تمام وجود به میدان بیاید و بنده نیز این را وظیفه خود می دانم که در مراسم های مختلف مطالبه گر مشکلات بازنشستگان باشم.

وی در پایان ابراز داشت: شما بزرگواران ثمر دهی های فراوانی داشته و دارید که کمترین آن تجربیاتی است که امروز به نسل جوان منتقل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha