جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ریذ

حوزه/ آیت‌الله احمدی فقیه یزدی بابیان این‌که بیانیه گام دوم مسیر انقلاب را به‌خوبی ترسیم کرده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران الگویی مناسب برای همه کشورها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه قم که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، رسالت حوزه‌های علمیه در خبرگزاری رسا، برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس فرموده امام خمینی (ره) این انقلاب انفجار نور بود که همه مردم ایران اسلامی را با خود همراه کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: باید همه مسائل اسلام را بررسی کنیم تا بتوانیم با عملیاتی کردن این مسائل به‌عنوان الگویی نمونه برای کشورهای دیگر به شمار برویم.

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی افزود: امروز مهم‌ترین موضوع کشور بیانیه گام دوم انقلاب است که درعین‌حال که جامع و کاملی است به‌خوبی وضعیت کشور را تشریح کرده و مسیر روشنی را نشان داده است.

وی ادامه داد: حوزه باید مسائل مهم حقیقی و بین‌الملل را بررسی کرده و مصداق‌های مصلحت و حکمت را مشخص کند تا این در پیشبرد اهداف نظام از آن‌ها بهره گرفته شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بابیان این‌که باید به درون متکی باشیم تا پیشرفت کنیم، گفت: تحریم‌های دشمن هیچ‌گونه اثری ندارد و این ما هستیم که باید در دانشگاه‌ها، مدارس و ...اقدام عملیاتی انجام دهیم و راه را برای پیشرفت جامعه بازکنیم.

وی پرداختن به اقتصاد و فرهنگ را در بیانیه گام دوم را نشان‌دهنده اهمیت این دو مقوله دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به موفقیت در این دو عرصه باید هم به فرهنگ و هم به اقتصاد توجه داشته باشیم و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha