جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام معزی

حوزه/ مدرسه علمیه امام حسن(ع) لواسان در سال ۱۳۶۸ کار خود را آغاز کرده است و تاکنون ۱۵۰۰ طلبه در این مدرسه علمیه تحصیل کرده و بسیاری از آنها امروز در جایگاه‌های مختلف اجرایی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لواسان، حجت الاسلام محمد حسین معزی، مدیر مدرسه علمیه امام حسن(ع) لواسان در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی این مدرسه ، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه حافظان مکتب اهل بیت هستند و عالمان مکتب اهل بیت علیهم السلام هادیان فقه جعفری هستند و به همین دلیل باید از کسانی که بنای تأسیس چنین بنایی را گذاشتند، تشکر ‌کنیم.

وی ادامه داد: این مدرسه در سال ۱۳۶۸ کار خود را آغاز کرده است و تاکنون ۱۵۰۰ طلبه در این مدرسه علمیه تحصیل کرده و بسیاری از آنها امروز در جایگاه‌های مختلف اجرایی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

حجت الاسلام معزی با ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه امام حسن(ع)، بیان داشت: سال گذشته برنامه هایی همچون ورزش، آموزش زبان عربی و تجوید و قرائت قرآن کریم را در برنامه ریزی درسی طلاب تدوین کردیم و تلاش کردیم طلاب علاوه بر دروس معمول حوزوی، مباحث دیگر را نیز بیاموزند. همچنین کانون فرهنگی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) نیز میزبان مردم لواسان بوده است.

وی  ادامه داد: امروز مراکز حوزوی از کیان اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام دفاع می‌کنند و شهرستان لواسان یکی از دیربازترین مهد های علما و روحانیون برجسته‌ بوده است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان ابراز داشت: امسال در شش پایه تحصیلی 110 در این مدرسه مشغول به تحصیل خواهند بود و سعی کرده ایم از اساتید برجسته استفاده شود و به اساتید بومی شهرستان لواسان نیز در تربیت طلاب نقش خواهند داشت.

حجت الاسلام معزی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه حافظان مکتب اهل بیت(ع) هستند به همین دلیل باید از متولیان چنین پایگاه های دینی را که تأسیس و بنا کرده اند، تشکر می‌کنیم.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha