جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مسئولان استان همدان با نمیاینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، خدمت صادقانه و خالصانه را رمز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد و گفت: دولت دو سال فرصت دارد تا به مردم خدمت کند، آن هم خدمتی مجاهدانه، خالصانه و صادقانه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز به مناسبت هفته دولت در دیدار با مسئولان استان همدان با تبریک عید غدیر و روز مباهله، گفت: خداوند در سوره انسان جریان یک خانواده را نقل می کند که از نیازهای اصلی خودش می گذرد تا دیگران به رفاه برسند و این به نظر با هفته دولت تناسب دارد و یک درس بزرگ می باشد.

وی با بیان این که روز مباهله روزی است که وحدت پیامبر(ص) و امام علی (ع) توسط پروردگار عالم بیان می شود یادآور شد: روز مباهله استمرار ولایت و نبوت را تداعی می کند، به این معنی که نبی همان ولی خدااست و علی(ع) و سیاست ورزی حضرت، همان سیاست ورزی نبی خدا است.

امام جمعه همدان پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی را فرصتی برای رشد انسان دانست و گفت: در کنار همه فرصت ها امکان تبدیل به تهدید ها هم وجود دارد، بنابراین بنا به تعبیر امام علی(ع) باید بدانیم که این فرصت های کوتاه با یک چشم برهم زدن به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: در طول چهل سال گذشته چه اسم ها و نفراتی آمده و رفته اند و این صندلی ها جابه جا شده اند، اما آن چه مهم است چگونه استفاده کردن از این فرصت ها است تا همانند شهید رجایی و شهید باهنر ماندگار شویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم خدمت رسانی به مردم، یادآور شد: همان طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند دولت دو سال فرصت دارد و این واقعا فرصت زیادی است که می توان تحولات زیادی را در آن ایجاد کرد، البته در گذشته نیز زحمت های زیادی کشیده شده است، اما منظور ما فرصت های باقی مانده است.

وی با بیان این که خدمت کردن به تنهایی شرط ماندگاری نیست، اظهار داشت: عالم در حال نابود شدن است و در کنار آن هم خدمات ما از ذهن ها پاک می شود همان طور که خیلی ها زمانی اسم و رسمی داشتند و امروز به قصه مادرها تبدیل شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، خدمت صادقانه و خالصانه را رمز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد و گفت: دولت دو سال فرصت دارد تا به مردم خدمت کند، آن هم خدمتی مجهادانه، خالصانه و صادقانه.

وی، اسلامیت را شاخصه اصلی نظام اسلامی دانست و یادآور شد: خدمت در نظام اسلامی به معنای تامین هم دنیا و هم آخرت مردم است و باید هر دو با همدیگر تامین شوند.

امام جمعه همدان به دیدار اعضا هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به دو نکته تاکید داشتند و آن توجه به مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی در کنار هم بود.

وی تصریح کرد: نظام اسلام موظف است در کنار توجه به آخرت، دنیای مردم را هم تامین کند و اگر حکومتی نتواند دنیای مردم را تامین کند در زمینه آخرت هم نمی تواند موفق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که اسلام دین توجه محض به آخرت نیست، تاکید کرد: مشکلات دنیوی مردم باید حل شود و از آن جایی که دولت در رأس کار و خدمت رسانی قرار دارد باید در این زمینه با جدیت بیشتری قدم بردارد.

وی افزود: خدمت در حکومت اسلامی به معنای تامین دنیا و توجه به آخرت است یعنی هم اقتصاد و هم فرهنگ و به تعبیر دیگر هم معیشت مردم باید رشد کند و هم فرهنگ جامعه ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خدمتی را مورد تایید عنوان کرد که منجر به عدالت اجتماعی شود و بیان داشت: تولید ثروت به تنهایی کافی نیست و این که برخی از مناطق توسعه و پیشرفت بیشتری نسبت به مناطق دیگری داشته باشند در شان نظام اسلامی نیست.

وی در پایان تاکید کرد: هفته دولت بهترین فرصت برای آسیب شناسی گذشته است تا کم کاری ها و مشکلات مشخص شود و ان شاءالله به آینده روشن و مطلوبی برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha