جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: همه ما باید بکوشیم بیانیه گام دوم انقلاب جزء فرهنگ عمومی کشور ما شود تا اندیشه حکیمانه رهبری برای مردم و مسئولان باز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با شماری از روحانیان، به تبیین رسالت خطیر روحانیت و حوزویان در جامعه دینی پرداخت.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی، خطاب به روحانیان، اظهار کرد: باید بکوشید مباحث مختلف را به عنوان گفتمان تبلیغی مطرح کنید؛ زیرا گفتمان سازی در تبلیغ بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه باید مطالب ضروری را همه بگوییم تا برای مردم باور و فرهنگ شود، اضافه کرد: به عنوان مثال باید بیانیه گام دوم انقلاب گفتمان سازی شده و تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه باید این بیانیه را در محرم و رمضان محور بحث‌های خود قرار دهیم، اضافه کرد: در این بیانیه و لابه‌لای سخنان رهبر معظم انقلاب سوژه‌های سخنرانی بسیاری برای تبلیغ وجود دارد که باید از سوی روحانیان مبلغ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبری در این بیانیه ارتقای معنویت و اخلاق را از برکات انقلاب می‌شمارند، اظهار کرد: رهبری در ذیل معنویت و اخلاق عوامل معنویت ساز و اخلاق ساز را ذکر کرده‌اند که هر کدام از این عوامل سوژه‌های ناب سخنرانی و منبر محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: همه ما باید بکوشیم این بیانیه جزء فرهنگ عمومی کشور ما شود تا اندیشه حکیمانه رهبری برای مردم و مسئولان باز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به توصیه‌های نه‌گانه رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان در اردوهای جهادی، افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که این روحیه جهادگری را به فرهنگ عمومی تبدیل کنید که این کار باید در حوزه تبلیغ روحانیت صورت گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی کشور توجه به مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به رسالت روحانیت در این زمینه، خاطرنشان کرد: باید در زمینهٔ شناخت درست معروف‌ها و منکرها تلاش شود تا این فریضه الهی که یکی از فروع دین است همواره زنده نگاه داشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha