جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدارس صدرا

حوزه/ شانزدهمین اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرای کشور، صبح امروز در هتل آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شانزدهمین اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرای کشور، صبح امروز در هتل آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام حامد تقدیری در این اجلاس اظهار کرد: افتخار مدارس صدرا این است که ۲۴ درصد دانش‌آموزانش به دانشگاه فرهنگیان رفتند، درحالیکه غالب دانش‌آموزان وارد رشته تجربی می‌شوند تا پولدار شوند. 

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا تصریح کرد: مخالف کنکور نیستیم، اما می‌خواهیم دانشجویانی انقلابی تربیت و به جامعه ارائه کنیم. قصد داریم ۱۰ درصد از محتوای درسی را کاهش داده و اصلاح کنیم. کنکور، زیر نظر سازمان سنجش وزارت علوم است، درحالی که باید زیر نظر سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش باشد.

 تقدیری افزود: نمی‌گوییم حوزه علمیه مشکل ندارد اما فهم عامه مسئولان و مدیران از حوزه اشتباه است و عنوان می‌کنند که دانش‌آموزان، حوزه بروند که چه شود!؟

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی میان مدارس صدرا و حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: برنامه مدیران جوان یکی از مصداق‌های نخبه‌پروری مورد تاکید حضرت آقا است. از سال ۸۸ نیز به صورت بین‌المللی فعالیت داریم و در سوریه و بلژیک برنامه‌هایی با عنوان «مدارس آخر هفته» داشتیم.

تقدیری با بیان اینکه هزینه بودجه‌ای که توسط مدیران گرفته می‌شود، تحت نظر سازمان تبلیغات قرار دارد، عنوان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که قانون سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش به طور همزمان بر مدارس صدرا اجرا می‌شود.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا تصریح کرد: هدف ما تقویت آموزش و پرورش و توانمندسازی معلمان و مدیران است. 

وی در پایان بیان کرد: به رشد، ارتقا و تحول آموزش و پرورش اعتقاد داریم. برای بردن دانش‌آموزان به پیاده‌روی اربعین مشکل قانونی داریم اما می‌شود برای آن راه حل پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha