شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به‌ضرورت عملی شدن سیره اهل‌بیت(ع) در زندگی حاکمان جامعه اسلامی، بیان داشت: آیات در سوره انسان نشان از این دارد که حاکمان اسلامی در نخستین دغدغه خود باید به فکر نیازمندان و مستضعفین باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی الدین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، آیات اولیه سوره انسان پیرامون اطعام به نیازمندان را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: این آیات مربوط به اطعام دسته‌ای از افرادی  است که در دوران پیامبر اکرم(ص) دچار مشکل بودند.

وی بابیان اینکه افراد نیازمندی در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) به خانه حضرت علی(ع) مراجعه کردند، اهلبیت علیهم السلام نیز به دلیل سلامتی حسنین علیهما السلام بمدت سه روز روزه گرفته بودند، آنها افطار خود را به این افراد تحویل دادند، بر همین اساس در روز  25 ذی‌الحجه آیات  سوره انسان بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با توجه به نزول آیات اولیه سوره انسان در 25 ذی‌الحجه و توجه به نیازمندان تصریح کرد : معاون فرهنگی قوه قضاییه طرحی را با عنوان طرح ابرار راه‌اندازی کرد که مردم با همکاری خود، هزینه دو روز نخست این طرح را در اختیار کمیته امداد و هزینه روز سوم را در اختیار ستاد دیه قرار دهند.

وی در ادامه بیان داشت: امیدوارم که مردم ولایت مدار ایران اسلامی به‌ویژه مردم استان فارس که همیشه در انجام امور خیر پیشتاز همه بوده‌اند بتوانند در این کار خیر نیز الگویی برای کشور باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری با اشاره به اینکه حاکمان جامعه اسلامی باید سیره اهل‌بیت(ع) را عملی کنند، بیان داشت: آیات در سوره انسان نشان از این دارد که حاکمان اسلامی در نخستین دغدغه خود باید به فکر نیازمندان و مستضعفین باشند.

وی در پایان اضافه کرد: حاکم اسلامی نمی‌تواند روح اشرافی گیری داشته باشد چراکه اگر این‌گونه شد دیگر نمی‌تواند نام آن را حاکم اسلامی گذاشت، زندگی حاکمان اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که هنگامی فردی به آنان می‌نگرد امیدوار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha