پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تخصیص زمین قبرستان به جامعه اسلامی در لانگشایر

حوزه/ پس از دو دهه تلاش فراوان و ایجاد کمپین، بالاخره مسلمانان در لانگشایر انگلستان موفق شدند مکانی برای تدفین عزیزان از دست رفته خودشان داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، بخشی از فضای قبرستانی در لانگشایر انگلستان به تدفین از دست رفتگان مسلمانان اختصاص می یابد.

 پس از بیش از دو دهه کمپین، شورای برنلی در لانگشایر، سرانجام فضایی را در گورستان این شهر به مسلمانان داد.

محمد اشتیاق نماینده جامعه اسلامی این منطقه ضمن قدردانی از این حرکت گفت: ما از نتیجه این کار راضی هستیم و از نمایندگان شورا و تلاش هایی که تیم مقامات به کار بستند سپاسگذار هستیم.

وی گفت: تعیین اندازه دقیق محل مذکور کار آسانی نیست اما باور ما بر این است که فضایی برای تدفین نزدیک به 200 قبر وجود دارد و برای چند سال آینده کافی خواهد بود. ما بسیار بسیار خوشحالیم.

اشتیاق به نمایندگی از دیگر پیشوایان و ساکنان مسلمان وظیفه یافتن گورستان جدید را به عهده گرفته بود.

تلاش ها برای به دست آوردن این فضای دفن به اواسط 1990 باز می گردد که مذاکر علی نماینده مسلمان کمپینی در این رابطه آغاز کرده بود.

علی در این رابطه گفت: جامعه اسلامی از این تصمیم شورا بسیار راضی بوده و مکان مذکور را که روز دوشنبه هفته گذشته از آن بازدید کردید بسیار مناسب بوده است.

وی افزود: این نتیجه تلاش های ما، تشکیل جلسات و گفتمان های متعدد با شورای شهر برای سال ها بوده است. ما از صمیم قلب خوشحالیم که می توانیم از این پس عزیزان از دست رفته مان را در نزدیکی خودمان دفن کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha