جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیاستمدار سوئدی ترک تبار حزبی برای مبارزه با اسلام هراسی تشکیل داد

حوزه/ میکائیل یوکسل سیاستمدار سوئدی اعلام کرد که حزب جدیدی برای مبارزه با اسلام هراسی و دفاع از حقوق پناهندگان تشکیل داده است. نخستین بار است که حزبی با این اهداف در سوئد تشکیل می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، میکائیل یوکسل،  سیاستمدار ترک‌تبار سوئدی و که قبلا عضو حزب راست میانه لیبرال در این کشور بوده و از این حزب کنار گذاشته شده است، اعلام کرد حزب جدیدی را تشکیل می دهد تا از طریق آن برای حقوق پناهندگان در این کشور بجنگد و با اسلام هراسی مبارزه کند.

یوکسل در مصاحبه با خبرنگاران گفت که حزبش نماینده ای برای مهاجران و پناهندگان است. این نخستین باری است که چنین حزبی در این کشور تشکیل می شود.

یوکسل گفت قبل از انتخابات عمومی که در سپتامبر سال گذشته برگزار شود، در صدر فهرست کاندیداهای حزب مرکزی برای شهر گوتبورگ، دومین شهر بزرگ سوئد قرار داشته است.

وی گفت: با این حال پیش از انتخابات از حزب کنار گذاشته شدم زیرا حاضر نشدم علیه ترکیه یا اردوغان رئیس جمهور این کشور سخنرانی کنم.

یوکسل گفت: کسانی که مخالف ترکیه باشند به راحتی جایی را در نهادهای سیاسی سوئد پیدا می کنند.

یوکسل درحالی که اهداف حزبش را اعلام می کرد گفت: ما می خواهیم که اسلام هراسی یک جرم تلقی شود. ما همچنین می خواهیم که مسلمانان در قانون اساسی کشور به عنوان یک اقلیت به رسمیت شناخته شوند.

حزب یوکسل برای شرکت در انتخابات محلی بعدی متقاضی ثبت نام در مرجع انتخاباتی سوئد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha