چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
از جامعه اسلامی اوکلند به خاطر دستاوردهایشان برای آمریکا قدردانی شد

حوزه/ مراسم بزرگداشتی با حضور شهردار اوکلند آمریکا به مناسبت ماه «مشارکت و آگاهی رسانی اسلامی» برپا شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از xinhuanet، جامعه اسلامی شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیای شمالی در آمریکا طی مراسمی، مشارکت های اعضای مسلمان آمریکایی در پیشبرد کشورشان را جشن گرفتند.

لیبی اسکاف شهردار شهر اوکلند در این مراسم که در مسجدالوارثین متعلق به جامعه آفریقایی آمریکایی مسلمان در اوکلند می باشد، شرکت داشت و بزرگداشت ماه آگوست، ماه «مشارکت و آگاهی رسانی اسلامی» در کالیفرنیا را برگزار کردند.

* نود هزار مسلمانان در آلامدا زندگی می‌کنند

شهردار اوکلند در این گردهمایی گفت: بیش از 90 هزار مسلمان در شهرستان آلامدا سکونت دارند و این عده دستاوردهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زیادی را برای ایالت کالیفرنیا و کشور داشته اند.

وی گفت: من می خواهم از همین جا به خاطر هدیه ای که شما به کشورتان، با استفاده از ایمان تان ، غذا، زبان و فرهنگ و تاریخچه غنی خودتان داده اید از شما قدردانی کنم.

* ترامپ از نظر فکری به شدت جاهل است

شهردار این شهر کالیفرنیا سپس از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده به خاطر قوانین ضدمهاجرت و محدودیت گذاشتن بر پناهندگان و مهاجران مسلمان به شدت انتقاد کرده و گفت: من عقیده دارم که رئیس جمهور ما به شدت از نظر فکری جاهل و گمراه است. آنچه آمریکا را به دوران پرابهت نزدیک می سازد تنوع جمعیتی است.

وی در رابطه با تصمیم ترامپ برای گرفتن حق شهروندی کودکانی که در ایالات متحده به دنیا آمده اند گفت: این از نظر من غیرآمریکایی است. او نادان است و نژادپرست و این کشور را به جهت خوبی هدایت نمی کند.

فهیم شهابی امام جماعت ساکن مسجد نیز همراه با شهردار در این مراسم از مسجد بازدید کرده و گفت: فراگیر بودن یکی از کلماتی است که در بعضی مواقع مانند الان مهم است ، زیرا افراد زیادی در حال ساخت دیوارها هستند تا سعی کنند مردم را جدا کنند ، خواه این دیوارها دارای دیوارهای سیاسی باشند یا دیوارهای نژادی یا دیوارهای اقتصادی.

وی افزود: سیاست های ترامپ که سعی دارد مهاجرت مسلمانان از برخی کشورها را محدود سازد بسیار بد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha