پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تبلیغ

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: در کردستان شاهد وجود مذاهب شیعه و سنی در کنار همدیگر هستیم و عامل دیگر، مرزی بودن این استان و خطر نفوذ و فعالیت فرقه ها و نحله های منحرف است، لذا کار مبلغ دینی در خطه ای همانند کردستان بسیار استراتژیک است.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان که به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه برگزار شد، اظهار داشت: در طول سالهای اخیر رشد کمی و کیفی مدارس علمیه در سطح استان کردستان روند صعودی داشته و طلاب بسیاری از این مدارس فارغ التحصیل شده اند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: خوشبختانه از میان این طلاب مبلغان برجسته و مجربی در سطح جامعه داریم که انصافا در بحث تبلیغ عملکرد قابل توجهی دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت و جایگاه مبلغین دینی در جامعه، افزود: با وجود افزایش برخی از ناهنجاری ها و نیز القای باورهای غلط در جامعه، امروز حضور مبلغ دینی در جامعه اسلامی بسیار حیاتی است، لذا باید بتوانیم مبلغان را در این مسیر به صورت کامل حمایت کنیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: کردستان جزو معدود استانه ای کشور است که به خاطر چندین عامل در بحث مبلغ دینی باید بسیار دقیق و برنامه ریزی شده عمل کند.

دریایی به این عوامل اشاره کرد و بیان داشت: نخستین عامل تنوع مذهبی در استان است. در کردستان شاهد وجود مذاهب شیعه و سنی در کنار همدیگر هستیم و عامل دیگر مرزی بودن این استان و خطر نفوذ و فعالیت فرقه ها و نحله های منحرف است، لذا کار مبلغ دینی در خطه ای همانند کردستان بسیار استراتژیک است.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد مبلغین دینی در سالهای اخیر در این استان گفت: علیرغم تلاش های زیادی که در این استان از سوی فرقه های منحرف برای ایجاد و القیا ناامنی و تزریق اعتقادات فاسد انجام گرفته است، ولی می بینیم که فعالیت های تبلیغی در امور دینی و فرهنگی تا حد قابل توجهی تبلیغات مسموم این فِرق را بی اثر کرده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: البته مبارزه و تقابل عقیدتی و تبلیغی با جریانات منحرف صرفا و تنها وظیفه حوزه علمیه نیست، بلکه نهادهای دیگری هستند که در این مسیر می توانند ما را یاری کنند.

دریایی در پایان گفت: اساتید حوزوی باید با توجه به شرایط به وجود آمده در منطقه و... روش تدریس خود را تعیین کنند. اساتید در کنار تدریس دروس حوزوی، طلاب را با شرایط منطقه و جهان به ویژه جبهه گیری جهان کفر در مقابل انقلاب اسلامی به خوبی آشنا سازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha