جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 861669
۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
مراسم رونمایی از کتاب «درسنامه اقتصاد مقاومتی»

حوزه/ مؤلف کتاب «درسنامه اقتصاد مقاومتی» با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: با وجود جلسات مختلف و سمینارهای فراوان هنوز اقتصاد مقاومتی محقق نشده و معلوم می شود گره اقتصاد مقاومتی هنوز پیدا نشده است و باید این مشکل حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم رونمایی از کتاب «درسنامه اقتصاد مقاومتی»، به قلم حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی با همکاری علمی مجتبی غفاری و ساجد صمدی قربانی، ظهر امروز با حضور اساتید صاحب نظر حوزه و دانشگاه در زمینه اقتصاد در سالن علامه طباطبایی مجسد حضرت خدیجه کبری(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین احمدعلی یوسفی در خصوص انگیزه تالیف کتاب درسنامه اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: بعد از فرمان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام  معظم رهبری و تاکید مسئولین حوزه علمیه در فهم درست از این رهنمود رهبر انقلاب تصمیم گرفته شد که یک مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه در تیر ماه سال ۹۳ توسط دانش آموختگان اقتصاد اسلامی تشکیل شود.

وی افزود: از اهداف اولیه تشکیل  مرکز راهبردی شناخت و تبیین درست اقتصاد مقاومتی در چارچوب فرمایشات رهبر انقلاب است که این دغدغه تمام دوستان این مرکز است که موضوع اقتصاد مقاومتی را درست در جامعه پیاده شود.

مؤلف کتاب «درسنامه اقتصاد مقاومتی» ادامه داد: در سال ۹۶ در دیدار اساتید دانشگاه با مقام معظم رهبری، حضرت آقا فرمودند: اقتصاد مقاومتی را ابلاغ به سران قوا ابلاغ کردم و سخنرانی های فراوانی در ابعاد اقتصاد مقاومتی را روشن کردیم و همایش های فراوانی با هزینه های زیاد برگزار شد ولی اقتصاد مقاومتی حاصل نشد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب، اقتصاد مقاومتی با وجود جلسات مختلف و سمینارهای فراوان هنوز محقق نشده و معلوم می شود که گره اقتصاد مقاومتی هنوز پیدا نشده است و باید این مشکل حل شود.

وی ابراز داشت: متاسفانه بعد از فرمایش رهبر انقلاب حرکت فعال و روشنی در این فرمان راهبردی رهبر انقلاب صورت نگرفته است و دراین زمینه هزینه های انسانی و مالی هم صورت گرفته است ولی به علل های مختلف این کار بر زمین مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی با اشاره به علل تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: در مرحله اول که وقتی بررسی میکنیم چرا این قضیه مهم هنوز نتوانسته است در اقتصاد کشور تاثیر گذارد،  به این نتیجه میرسیم که هنوز فرمایش رهبر انقلاب برای افراد به درستی تبیین نشده است و افراد به صورت سرگردان در این زمینه فعالیت میکنند.

وی ادامه داد: علل دیگر در منفعل ماندن اقتصاد مقاومتی موازی کاری هایی است که تشکل هایی در این زمینه دارند فعالیت میکنند دیده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی در بیان عملی شدن اقتصاد مقاومتی بیان داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی دو مشکل را توانستیم تشخیص دهیم، اولین گره تشخیص و فهم اقتصاد مقاومتی بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری  بود.

وی افزود: در تشخیص اولیه روشن می شود که ریل های حرکت اقتصاد مقاومتی یا هنوز ایجاد نشده است و یا اگر ایجاد شده در مسیر اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی نشده است.

مؤلف کتاب «درسنامه اقتصاد مقاومتی» ادامه داد: افراد در تشخیص اقتصاد مقاومتی چند گروه را تشکیل می دهند، یا اصلا نمی دانند اقتصاد مقاومتی چیست و یا اگر میدانند تعمداً این برنامه مقاومت اقتصادی را به انحراف می کشانند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این کتاب در گام اول خواسته ایم برداشت درست از رهنمود رهبر انقلاب داشته باشیم و این را در جامعه بیان کنیم و در گام دوم که بحث اقدام و عملیاتی کردن این رهنمود است کاری در این کتاب صورت نگرفته است.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha