سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مسئولان کشور و تأثیرگذاران در حکومت وقتی می‌توانند حقانیت سخن خود و راه انقلاب و اسلام را بر همگان روشن سازند که خود در سختی کشیدن‌ها و مشکلات با مردم همراه و بلکه از مردم جلوتر باشند.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن بیست و چهارم ذی‌الحجه و روز مباهله، به تبیین درس‌های این واقعه پرداخت و اظهار کرد: از میان همه این درس‌ها اگر بخواهیم یک درس را برای امروز خودمان انتخاب کنیم به نظر می‌رسد این درس باشد که پیامبر اعظم (ص) در سختی‌ها و شداید خود و خانواده‌اش را به خطر می‌انداخت و جان گرامی خود و خاندانش را که عزیزترین افراد برای او بودند در معرض ناملایمات قرار می‌داد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، افزود: همین امر نشان‌دهنده حقانیت و برملا کننده آن بود که رسول خدا حقیقتاً به دینی که آورده است، ایمان دارد.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: همین مسئله هم باعث شد که حتی رهبران کور باطن مخالف در ضمیر خود مجبور به اعتراف به حقانیت رسول خدا شوند.

وی اضافه کرد: آنان که حتی حاضر نشدند درنهایت اعتراف کنند که حقانیت پیامبر بر آن‌ها آشکار شده است و حاضر نشدند دست از انحرافاتی که به اسم دین ساخته‌اند بردارند و به پیامبر علناً ایمان بیاورند، اما نزد خود فهمیدند که کسی که جان خود و اهل‌بیتش را به خطر می‌افکند صادق و راست‌گوست، زیرا قدرت‌طلبان و ثروت‌اندوزان و ابنای دنیا دیگران را قربانی خود کنند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: پیامبر خدا (ص) سختی‌ها را خود به جان می‌خریدند و در مشکلات و صعوبت‌ها خودشان و خاندان گرامی‌شان به‌خصوص حضرت مولی‌الموحدین علی (ع) را پیش‌قدم می‌کردند، زیرا امیرالمؤمنین جان پیامبر بود و ازاین‌رو بود که پیامبر و امیرالمؤمنین همه مشکلات و سختی‌های تبلیغ دین را به جان خریدند و پیش‌قدم در همه خطرها بودند.

وی افزود: امروز نیز کسانی که به حقانیت دین و راه اسلام و انقلاب ایمان دارند باید پیش‌قدم در تحمل سختی‌ها باشند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: مسئولان کشور و تأثیرگذاران در حکومت وقتی می‌توانند حقانیت سخن خود و راه انقلاب و اسلام را بر همگان روشن سازند که خود در سختی کشیدن‌ها و مشکلات با مردم همراه و بلکه از مردم جلوتر باشند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان کشور خود خطر گریز باشند و در ناملایمات و مشکلات برکنار بمانند و از مردم توقع داشته باشند که آنان در سختی‌ها صبر کنند، چنین چیزی خلاف سیره رسول خدا و آموزه‌های اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha