پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم رونمایی از کتاب درسنامه اقتصاد مقاومتی

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی گفت: متاسفانه برخی دولتمردان به اقتصاد مقاومتی باور ندارند و ریل های اقتصادی کشور را بر اقتصاد مقاومتی ایجاد نکرده اند و با این حال مشکلات اقتصادی که حاصل نگاه اقتصاد لیبرالی است را در جامعه مشاهده می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام رضا غلامی، رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، در مراسم رونمایی از کتاب «درسنامه اقتصاد مقاومتی» که ظهر امروز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و اصحاب رسانه، در تهران برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات  مولف این کتاب، اظهار داشت: رهبر انقلاب صاحب نظریه اقتصاد نقاومتی هستند و هر چقدر به جلو حرکت میکنیم تاثیرات این اقتصاد مقاومتی را بیشتر درک می کنیم.

وی افزود: مشاهده می شود در هر کجا و موضوعی با عنوان اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کردیم به موفقیت رسیده ایم و عکس این قضیه نیز در اقتصاد لیبرالی و نسخه بانک جهانی را مشاهده کرده ایم که چقدر ثمرات منفی و خسارت باری را به بار آورده است.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: متاسفانه برخی دولتمردان به اقتصاد مقاومتی باور ندارند و ریل های اقتصادی کشور را بر اقتصاد مقاومتی  ایجاد نکرده اند و با این حال مشکلات اقتصادی که حاصل نگاه اقتصاد لیبرالی است را در جامعه مشاهده می کنیم.

وی بیان داشت: هر انسان آزاده ای که اعتقاد و اتکا به نیروی داخلی دارد می داند که رفع موانع اقتصادی فقط و فقط با نگاه به داخل قابل حل است.

رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی مخالف ارتباطات بین المللی نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی حضوری هوشمندانه را تایید می کند و با دادن امتیازات به دولت های غربی اقتصاد کشور قابل حل نخواهد شد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه یک نظریه محکم است و می تواند با تولید نظریه ها و فرمول های اقتصادی کشور را در مقابل خطرات داخلی و خارجی حفظ کند.

حجت الاسلام غلامی در پایان با انتقاد از بی مهری برخی نخبگان و اساتید در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: ما هنوز در در این موضوع کار عملی مناسب مشاهده نکرده ایم و در سیستم مطالعاتی کشور، در این زمینه، تحقیق و پژوهش مناسبی پیدا نخواهیم کرد. اگر در این زمینه کار و فعالیت نوع و ابتکاری انجام شود، آماده ایم حمایت های لازم را دراین خصوص ایجاد کنیم.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha