سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 861731
۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
سردار غلامرضا سلیمانی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج از آماده شدن کتابچه نقشه راه این سازمان برای بسیجیان در سه ماه آینده خبر داد و رویکرد اصلی آن را بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد،‌ سردار سلیمانی در سومین روز از همایش استادان بسیجی حوزه های علمیه قم، خراسان رضوی، اصفهان و تهران با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سرفصل جدیدی در نظام اسلامی یادآور شد: همانطور که در این بیانیه به جوانان خطاب شده است، بسیج می تواند نقش اساسی تعیین کننده در موفقیت آن داشته باشد که تحقق این هدف الزاماتی دارد.

وی کارنامه بسیج را در طول انقلاب قابل قبول و اعجاب انگیز خواند و با بیان اینکه امروز در مکتب دفاعی از اعتلای قابل اعتنایی برخورداریم که پشتوانه آن دفاع مقدس و باور «ما می توانیم» است، ابراز کرد: امام راحل با تاکید بر فرهنگ تشیع و مردم توانست با مدیریت الهی ولایت فقیه انقلاب را به پیروزی برساند.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه مردم در دوران دفاع مقدس به میدان آمدند و امروز آمار 92 هزار شهید بسیجی و 32 هزار شهید دانش آموز نشان می دهد، مردمی که و ظیفه نظامی نداشتند، در سخت ترین شرایط نقش آفرینی کردند و چالش ها به فرصت سازنده تبدیل شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز مکتب دفاعی و امنیتی ما می تواند الگوی دنیا باشد زیرا در هر جا از آن استفاده شده، موثر بوده است.

سلیمانی به مطالبه رهبر انقلاب درباره اعتلای بسیج پرداخت و رسالت اصلی امسال این سازمان را توجه به بیانیه گام دوم انقلاب عنوان و ابراز کرد: برای اینکه بسیج بتواند نقش خود را در راستای تحقق این بیانیه ایفا کند، باید به وضع آن توجه و مسئله شناسی کرد.

وی با اشاره به 160 هزار رده بسیجی و 54 هزار پایگاه مقاومت محلی، 60 هزار واحد دانش آموزی، 38 هزار واحد قشری و 142 هزار واحد سازمانی، ابراز کرد: اگر نحوه آرایش و سازماندهی بسیج به درستی و با حسن تدبیر باشد، می توان قدم های جدی و اساسی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برداشت.

وی با تاکید بر اینکه اگر پایگاه های محلی بسیج فعال شوند، تربیت جوانان برای برخورداری از پشتوانه فکری، محقق خواهد شد، اظهار کرد: اگر پایگاه ها فعالیت کنند و محل جذب و تربیت جوانان شوند به طور حتم از سوی بسیج و مردم حمایت می شوند.

وی از طرح «اعتلا» برای بسیج گفت و با اشاره به اینکه این سازمان به همکاری روحانیان نیاز دارد، یادآور شد: توانمندسازی ها، متناسب سازی ها و دادن اختیار امور به پایگاه ها مدنظر قرار گرفته و نقشه راه بسیج تا سه ماه آینده در قالب کتابچه آماده می شود تا هر بسیجی با مراجعه به آن بتواند برنامه ریزی کند و به موفقیت های لازم دست یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر هر یک از واحدهای بسیجی یک یا دو دسته جهادی راه اندازی کنند، کار بزرگی انجام خواهد شد، از خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب گفت و اظهار کرد: به طور مثال مسئولیت 11 هزار و 500 واحد مسکونی سیل زده به عهده بسیج قرار گرفت که واحدهای تعمیری سیل زدگان تا پایان شهریور تحویل مالکان، و بخش عمده واحدهای احداثی در آبان ارائه می شود.

رئیس سازمان بسیج یادآور شد: بحث مطالبه گری و پرچمداری عدالت خواهی و مبارزه با ظلم، رانت و فساد، توسط نیروهای انقلابی بسیج نیز از جمله کارهایی است که در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب می باشد.

وی در رابطه با ظرفیت سازی برای بسیج اساتید و طلاب گفت: محدودیتی نداریم و هیچ نگرانی در جهت ساختار آن برای رساندن به حد اعلای مدنظر نیست و موارد پیگیری می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha