جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس کل دادگستری استان فارس

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری استان فارس از اجرای طرح قرآنی «ابرار» در راستای کمک به نیازمندان و کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به اجرایی شدن طرح «ابرار» برگرفته از آیه 8 سوره انسان «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَیٰ حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا/ و غذای (خود) را با اینکه به آن علاقه (و نیاز) دارند، به «مسکین» و «یتیم» و «اسیر» می‌دهند!» که از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه از تاریخ 23 الی 25 ذی الحجه در کشور اجرا می شود، اظهار داشت: با اجرای این طرح که دوست داران اهل بیت(ع) در این سه روزه به روزه داری مشغول خواهند بود، علاوه بر اینکه افراد از بعد معنوی استفاده خواهند کرد، هزینه افطاری آنان نیز صرف نیازمندان و مستمندان خواهد شد.

وی به اوضاع اقتصادی جامعه اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جامعه و فراوانی افراد نیازمند، لازم است که هزینه بیشتری به این امور اختصاص داده شود.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: همان‌طور که خداوند در آیه هشتم سوره انسان پیرامون اطعام به نیازمندان بیان کردند، طرح ابرار ازجمله طرح‌هایی است که در حمایت از بعد معنوی مجموعه‌های ۱۵ گانه از جمله کمیته امداد و اداره اوقاف تأثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نهادهایی که در اجرایی شدن طرح «ابرار» دخیل هستند باید با اقتدا به حضرت علی(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت که پس از سه روز روزه‌داری در پایان هرروز افطاری خود را به یتیم، مسکین و اسیر اعطا می‌کردند، بر اساس این الگو هزینه‌های این امر را به مستمندان واقعی به‌ویژه ایتام هدیه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با تأکید بر اینکه اجرای طرح ابرار در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر بسزایی دارد، عنوان کرد: لازم است که مسئولان الگوی خود را ائمه معصومین به‌ویژه حضرت علی(ع) که در اموال بیت‌المال سختگیر و اجازه کوچک‌ترین سو استفاده را به نزدیک‌ترین افراد خود نمی‌داد و همچنین با تأسی به مقام معظم رهبری که در حال حاضر در این امور حساس و با حداقل امکانات زندگی می‌کنند زندگی و کار خود را تنظیم و در همه امور نظارت کافی را معمول دارند و مراقبت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha