جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار عاطفی ورزشکاران  مسلمان استرالیایی از بازماندگان کرایست چرچ

حوزه/ دو ورزشکار مسلمان تیم های نیوزیلند و  استرالیا طی ملاقاتی از خانواده های قربانیان حملات مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند بازدیدی عاطفی و صمیمی داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، درحالی که بیش از 5 ماه از حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ می گذرد، بشار هولی فوتبالیست مسلمان ریچموند و سونی بیل ویلیامز، ستاره نیوزلندی روز جمعه به خانواده های قربانیان حملات مساجد کرایست چرچ سر زده و در بازدیدی عاطفی همراه با آن ها نماز خوانده و به درد دل آن ها گوش دادند.

هولی در رابطه با مراسم تدفین قربانیان حمله گفت: من گریه کردم ولی در واقع اشک شوق بود. هیچ کس دلش نمی خواهد مرگ اعضای خانواده اش را ببیند، اما براساس عقاید دینی ما، و باورهایی که داریم، هر کسی که از این دنیا برود پیش خدا می رود. به این معنا که از خداییم و به سوی او باز می گردیم.

* بهترین لحظه برای مرگ هنگام نماز است

وی افزود: بزرگترین مسئله برای این خانواده ها نیز همین است و آن ها بر این باور می باشند که هیچ راهی بهتر از عبادت برای ترک این جهان نیست. این زنان و مردان جوان در آن زمان در مسجد، در پربرکت ترین روز هفته یعنی جمعه، در حال عبادت بودند. صادقانه بگوید هیچ لحظه ای برای مرگ بهتر از آن لحظه ای نیست که به پیشگاه خدا به نماز ایستاده ایم!

پس از پایان مسابقات ریچموند، هولی به نیوزیلند پرواز کرد تا با خانواده هایی که از این حمله تروریستی مرگبار صدمه دیده اند ملاقاتی داشته باشد. وی توسط ویلیامز، ستاره مسلمان تیم راگبی نیوزیلندی به این بازدید دعوت شده بود و هر دوی آن ها زمانی را با مادران، پدران، پسران و دخترانی که عزیزان شان را در این حمله خونین از دست داده بودند سپری کردند. آن ها همچنین از بازماندگان حادثه نیز بازدید به عمل آوردند.

این ستاره فوتبال استرالیا گفت که تیم وی علی رغم مصدومیت عضله پایش، وی را تشویق به سفر به کرایست چرچ کرده اند.

این فوتبالیست نخستین ورزشکاری نیست که به ملاقات قربانیان حمله تروریستی کرایست چرچ رفته و دیگر ورزشکاران نیز دست به این اقدام زده اند.

گفتنی است یک مهاجم استرالیایی تبار حامی برتری نژادسفید روز جمعه 15 مارس به دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ نیوزیلند حمله کرده و با شلیک مستقیم گلوله منجر به کشته شدن 51 نمازگزار مسلمان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha