جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آرامگاه حیقوق نبی همدان

امام جمعه همدان گفت: یکی از مصادیق بارز شعائر الهی همین بقاع متبرکه است که باید در زمینه حفظ شان و جایگاه آن، طوری عمل کنیم که مناسب و درست است.

به گزارش روابط خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در بازدید از آرامگاه حیقوق نبی در شهرستان تویسرکان با بیان این که در این شب عزیز از کنار مرقد این پیامبر خدا به همه انبیای الهی درود می فرستیم یادآور شد: احترام و حفظ شعائر یکی از واجبات الهی است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: یکی از مصادیق بارز شعائر الهی همین بقاع متبرکه است که باید در زمینه حفظ شان و جایگاه آن، طوری عمل کنیم که مناسب و درست است.

امام جمعه همدان با اشاره به این که این بقعه جز بقاع ثابت شده است اظهار داشت: حفظ جایگاه انبیای الهی یکی از واجبات الهی است، اما آنچه امروز در این مکان مشاهده کردیم شرایط نا مناسب این بقعه بود.

وی تصریح کرد: انتظار بنده از این بقعه این بود که از شرایط مناسب تری برخوردار باشد اما ظواهر و جایگاه این بقعه در شان یک پیامبر الهی نمی باشد و لذا مسئولان شهرستان تویسرکان باید به این موضوع به صورت جدی رسیدگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، پیگیری ایجاد شبستان در محدوده بقعه حیقوق نبی را خواستار شد و گفت: حتما باید کارهای مورد نیاز در زمینه ایجاد شبستانی که در شأن ایشان باشد انجام شود چرا که به دلیل فضای تفریحی این مکان شبستان باید به نوعی باشد که حرمت این بقعه حفظ شود.

وی با تاکید بر لزوم تبلیغ و آشنا ساختن مردم با این بقعه خاطر نشان کرد: در کشور کم تر شهری را می توان نام برد که در آن بقعه پیامبری وجود داشته باشد، و لذا باید کاری کنیم که این مکان به صورت سراسری دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha