جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آزادی - امام جمعه هادی شهر مازندران

حوزه/ امام جمعه هادی شهر استان مازندران نسبت به مخالفان ولایت فقیه درخواست مباهله کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین آزادی کناری، امام جمعه هادی شهر در پایان خطبه اول نماز جمعه این هفته به مناسبت روز مباهله نسبت به مخالفان ولایت فقیه درخواست مباهله کرد و گفت: بنده حسین آزادی کناری حاضرم با هرکسی که ولایت فقیه را رد می کند مباهله کنم؛ چون آنقدر به این مسأله ایمان و باور دارم که با هرکس که با شعار اسلام و قرآن، ولایت فقیه را رد می کند با آن ها مباهله کنم.

وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته هادی شهر گفت:

در آیه ۶۱ سوره آل عمران آمده است: «فمن حاجّک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع أبنائنا و أبنائکم و نسائنا و نساءکم و أنفسنا و أنفسکم ثمّ نبتهل فنجعل لعنت الله علی الکاذبین».

یکی از کارهای مهم تبلیغی پیامبر(ص)، دعوت سران کشورهای جهان به اسلام بود و یکی از افرادی که پیامبر او را دعوت به اسلام کرد، اسقف نجران، بزرگ مسیحیان نجران بوده است.

ایشان عده ای از بزرگان مسیحی را مأمور کرد به مدینه رفته، خدمت پیامبر گرامی اسلام رسیده و ببینند که سخن این شخص چیست که ادعای نبوت می کند.

این 10 عالم برجسته مسیحی به مدینه آمدند؛ سراغ پیامبر را گرفتند و در مسجد ایشان را ملاقات کردند و گفتند: آمدیم سخن تو را بشنویم. پیامبر ادله خود را بیان کرد و جواب سوالات آن ها را داد.

مدت زمانی طول کشید تا اینکه آیه نازل شد برای پیامبر که ای پیامبر:

"پس هر که در این (باره) پس از دانشی که تو را (حاصل) آمده با تو محاجه کند بگو بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و ما جانمان و جانتان (عزیزترین کسان) را فرا خوانیم سپس مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم".

آن ها پیشنهاد مباهله را قبول کردند و قرار شد فردایش در یک مکان مشخص گرد هم آیند. فردای آن روز پیامبر با اهل بیت خود به سمت نقطه معین حرکت کردند. وقتی به آنجا رسیدند ابوحارثه که رئیس گروه مسیحیان بود پرسید این افرادی که همراه او آمده اند چه کسانی هستند؟

افراد را به او معرفی کردند.

او خطاب به افرادش گفت که والله قسم حالت او مانند حالت انبیای سلف است.

نورانیتی در چهره آن ها می بینم که اگر نفرین کند مطمئنم دیگر حتی یک مسیحی روی زمین نخواهد ماند و من می ترسم با آن ها مباهله کنم.

این قضیه تاریخی اولا حقانیت اسلام را و در درجه دوم حقانیت شیعه را بیان می کند.

در آخر می خواهم نکته ای خدمتتان عرض کنم: بنده حسین آزادی کناری حاضرم با هرکسی که ولایت فقیه را رد می کند مباهله کنم؛ چون آنقدر به این مسأله ایمان و باور دارم که با هرکس که با شعار اسلام و قرآن، ولایت فقیه را رد می کند با آن ها مباهله کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha