جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری دوره تابستانی مهارت‌های زندگی ویژه فرزندان روحانیان در حوزه علمیه استان، گفت: این دوره در 24 جلسه و با هدف دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی فرزندان طلاب و روحانیان خراسان شمالی برگزار شد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار کرد: دوره تابستانی مهارت‌های زندگی ویژه فرزندان هفت تا 12 سال ویژه فرزندان طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان شمالی به‌منظور پر کردن اوقات فراغت تابستانی کودکان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دوره مهارت‌های زندگی در 24 جلسه و با هدف دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی فرزندان طلاب خراسان شمالی برگزار شد، افزود: دوره مهارت‌های زندگی در قالب کلاس‌های مختلفی در زمینه‌هایی آموزشی ازجمله آموزش زبان انگلیسی، آموزش قرآن کریم و کلاس‌های ورزشی ازجمله کلاس ژیمناستیک، شنا، تنیس و. آمادگی جسمانی برگزار شد.

مسئول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه علاوه بر زمینه‌های گفته‌شده در زمینه‌های دیگری نیز کلاس‌های مهارت افزایی در قالب طرح مهارت‌های زندگی در خراسان شمالی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: آموزش خوشنویسی، آموزش کار با رایانه (ICDL) مقدماتی، آموزش نقاشی و ... ازجمله کلاس‌های برگزارشده در قالب طرح مهارت‌های زندگی استان خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه علاوه بر کلاس‌های آموزشی برگزارشده، کلاس‌های معرفتی و تبیینی ویژه‌ای هم متناسب با سنین 7 تا 12 سال در طرح مهارت زندگی برگزار شده است گفت: کلاس‌های فراگیری مهارت‌های زندگی، آشنایی با هنرهای نمایشی و رسانه، انتقال و آموزش مفاهیم دینی در قالب بازی و سرگرمی نیز ازجمله محورهای آموزشی این دوره بوده است.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه ثبت‌نام فرزندان طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان شمالی از اواخر خردادماه شروع شد تصریح کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی با برگزاری دوره مهارت‌های زندگی در مسیر بهبود سطح مهارت‌های کاربردی خانواده‌های روحانیون و طلاب تحت پوشش این حوزه علمیه گام برداشته است.

وی با بیان اینکه به کودکان شرکت‌کننده در این طرح گواهی پایان دوره اهدا می‌شود، گفت: مراسم اختتامیه دوره تابستانی مهارت‌های زندگی ویژه فرزندان در روز سه‌شنبه مورخه پنجم شهریور در محل سالن همایش مدیریت حوزه علمیه استان با حضور حجت‌الاسلام باقری برگزار می‌شود.

مسئول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی از تمام طلاب و روحانیونی که فرزندانشان در دوره کلاس‌های تابستانی مهارت‌های زندگی شرکت کرده بودند به‌منظور شرکت در مراسم اختتامیه این دوره دعوت کرد.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای 15 مدرسه علمیه برادران و خواهران است بوده و بیش از دو هزار و 500 طلبه در مدارس علمیه این استان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha