پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ مبلغ موفق کسی است که نیاز جامعه را تشخیص دهد و بتواند بر اساس نیاز روز سخن بگوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی پیش از ظهر امروز در همایش تبلیغی محرم که با شعار یاوران مردم و از سوی مؤسسه خانه خورشید در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد گفت: مبلغ موفق کسی است که نیاز جامعه را تشخیص دهد و بتواند بر اساس نیاز روز سخن بگوید.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: بهترین منبع برای سخنرانی در ایام محرم مباحث و سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا است. از این مسئله بالاترین استفاده را می توان کرد.

این کارشناس امور فرهنگی اظهار داشت: استاد موفق کسی است که ابتدا مبلغ موفق باشد و اما امروز بعضی از مبلغین را به دلیل این که چون مبلغ هستند و تدریس می کنند، متهم به بی سوادی می کنند.

وی افزود: مبلغ موفق کسی که اهل مطالعه، درس و بحث باشد و در ارتباط با مطالعه، بهترین منابع برای مطالعه تفسیر مانند نور، کتابهای روایی مانند میزان، نهج البلاغه ، پیام نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و شرح بر آن، کتابهای آیت الله دستغیب و شهید مطهری، زیارتها و...  را مطالعه کند . اگر طلبه این موارد را مطالعه کند گرفتار اما و اگر، در بحث انتخاب موضوع برای منبر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: از دیگر موارد برای تبلیغ اثرگذاری، توسل و توجه به اهل بیت(ع) و خواستن از اهل بیت(ع) دوری از غرور و تکبر است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت:هر مبلغی لازم است برای موفقیت در عرصه تبلیغ و منبر هر روز منبری را گوش دهد تا بتواند معایب خود را رفع کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha