پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ابراهیمی ترکمان

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که انسان عاشق کمال است، گفت: با وجود این وِیژگی در فطرت انسانی اما در وجود انسان ها نیروهایی است که اگر تحت کنترل انسان در نیایند می توانند مسیر کمال انسان را مختل کنند اما دین می تواند طبق دستورالعمل هایی که ارائه می دهد این نیروهای مختل کننده را تحت کنترل بشر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر ابراهیمی ترکمان در دومین نشست گفتگوی دینی اسلام و  هندوئیزم با موضوع «صلح و عدالت» که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به هیئت هندی و علما و اساتید شرکت کننده در این نشست، اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای روابط فرهنگی هند طی تفاهم نامه ای که در سال ۲۰۱۶ که بین رئیس جمهور ‌کشورمان و نخست وزیر کشور هند به امضاء رسید، پایه گذار گفتگوهای دینی بین اندیشمندان اسلامی و همچنین هندوئیزم ها از کشور هند شدند.

وی ادامه داد: اجلاس اولیه با موضوع معنویت از دیدگاه اسلام و هندوئیزم در کشور هند برگزار شد و امروز نیز دومین دور از گفتگوی دینی با هندوئیزم با موضوع صلح و عدالت در دیدگاه اسلام و هندوئیزم در محل این سازمان در حال برگزاری است.

دکتر ابراهیمی ترکمان در ادامه با بیان این که انسان، عاشق کمال است، ابراز داشت: با وجود این وِیژگی در فطرت انسانی، اما در وجود انسان ها نیروهایی است که اگر تحت کنترل انسان در نیایند می توانند مسیر کمال انسان را مختل کنند، اما دین می تواند طبق دستورالعمل هایی که ارائه می دهد این نیروهای مختل کننده را تحت کنترل بشر قرار دهد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: کنترل خواهش های نفسانی و تحت سلطه قرارگرفتن این خواهش ها نفسانی توسط انسان سفارش و تاکید هر دینی است و با عقل و دین می توان این خواهش های نفسانی را کنترل کرد.

وی ادامه داد: فطرت پاک باعث تشخیص درست انسان در مسیر خواهد شد و این تشخیص درست منتهی به صلح و عدالت خواهد شد.

ابراهیمی ترکمان افزود: یکی از وظایف مهم ادیان به کنترل در آوردن تمایلات نفسانی بوسیله عبادت است که تمایلات انسان را در مسیر درست انسانیت قرار می دهد و اگر این عبادات این نتیجه را ندهد جزء پوسته ای بیش نخواهد بود.

وی ابراز داشت: افرادی هستند که تاثیرات غذا و تغذیه و زندگی سالم را میدانند ولی دانستن و علم داشتن این افراد تاثیری در عمل تغذیه این ها ندارد  چون باور به مسئله ندارند.

ابراهیمی ترکمان در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که اسلام تمام انسان ها را به ایمان و عمل صالح دعوت میکند و همین ایمان و عمل صالح کمال انسان را تشکیل میدهد.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha