شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کهوند

حوزه/ حجت الاسلام کهوند در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین گفت: امروز در بسیاری از خانواده ها، کودکان و نوجوانان در استفاده و بهره گیری از فضای مجازی از والدین خود با تجربه ترند و این مسئله زمینه ساز بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد کهوند، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان برگزار شد، به ضرورت برگزاری دوره تربیت مربی رسانه ای برای روحانیون و طلاب اشاره کرد و گفت:  هدف از برگزاری دوره ارتقا سواد رسانه ای، افزایش قدرت تحلیل، آشنایی با تاکتیک های رسانه ای و تربیت مربی در حوزه اخلاق و سواد رسانه ای است.

کارشناس فضای مجازی ادامه داد: به دلیل گرایش زیاد افراد به شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و به وجود آمدن آسیب های فراوان، طلاب باید با این آسیب ها در فضای مجازی آشنا شوند و بدانند چه عواملی فضای مجازی را تشکیل و چه کسانی این فضا را کنترل می کنند.

وی بیان کرد: از زمان همه گیر شدن این ابزار، با آسیب ها و چالش هایی در جامعه روبه رو شده ایم و علت عمده این انفعال عدم شناسایی و عدم شناخت دینی در مواجه با موضوع بوده است.

کارشناس فضای مجازی اظهار کرد: مدیریت شبکه های اجتماعی از مرکز در دست استکبار و به خصوص صهیونیست ها است و زمانی که فعالیت ها در جهت اهداف آنها باشد حتما آنها را هدایت می کنند و زمانی که در راستای اهداف آنها نباشد آن را قطع و حذف می کنند.

حجت الاسلام کهوند افزود: در دین اسلام هدف نمی تواند وسیله را توجیه کند. الان بهترین افراد ما در شرکت های گوگل فعالیت دارند و به دلیل برخی از مسائل عده ای از نخبگان از کشور فرار کرده و در شرکت های خارجی فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی تهدید های جدی دارد، اما باید در این راستا با درک واقعیت نیز فعالیت نموده و در این فضا برنامه ریزی منظم و جدی داشته باشیم.

کارشناس فضای مجازی در پایان گفت: امروز در بسیاری از خانواده ها، کودکان و نوجوانان در استفاده و بهره گیری از فضای مجازی از والدین خود با تجربه ترند و این مسئله زمینه ساز بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha