پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام یونسی

حوزه/ مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: آن دینی مورد تایید اسلام است که تمامش ایجابی و در خدمت کرامت انسانی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی، در نشست گفتگوی دینی با هندوئیزم که ظهر امروز با موضوع صلح و عدالت در دیدگاه اسلام و هندوئیزم در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به هئیت هندی و تشکر از مسئولینی که این نشست را برگزار کردند، اظهار داشت: همه ادیان در پذیرش حسن عدالت اتفاق نظر دارند و عدالت یک ارزش فوق دینی است و چه اگر دین باشد و یا دین نباشد این ارزش خواهد بود و این ارزش باید حاکم بر تمام ارزش ها دینی باشد.

وی افزود: دین را نباید به دو جنبه سلبی و ایجابی  تقسیم کنیم  باید عدالت را معیار بدانیم و عدالت معیار باشد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی ادامه داد:  آن دینی مورد تایید دین اسلام است که تمامش ایجابی باشد و تماماً در خدمت کرامت انسانی و نفع انسانی باشد.

وی تاکید کرد: موضوع ما صلح و عدالت است و هر دو این امر برای انسان است و اگر انسانی نباشد صلح و دین و عدالت بی معنی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین یونسی بیان داشت: آن چیزی که بر ضد بشریت است و متاسفانه در همه جوامع به نام دین است و علیه بشریت به کار می رود؛ به نام عدالت است، یعنی عدالت علیه عدالت.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: در اینجا یک خلط و اشتباه بزرگی گرفته است که برای حفظ عدالت شاخص، میزان و قانون تعیین می شکد و در این حالت عدالت محدود می شود و نتیجه این کار به وجود آمدن تبعیض است که اکثر کشور ها مبتلا به ایت تبعیض در سطح جامعه خود هستند.

وی افزود: همه مشکلات و اکثر درگیری های بین کشور ها و گروه ها به نام دین صورت میگیرید و این در حالی است که عقل و فطرت ما بر عدالت فردی و اجتماعی تاکید دارد و این را امر را قبول داریم ولی باور نکرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین یونسی در پایان خاطرنشان کرد: هیج اختلافی بین علما و دانشمند در مورد اینکه عدالت در سلسه علت احکام است وجود ندارد، ولی در عمل خبری از این اعتقاد نیست.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha