جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: امام خامنه ای توقف کشور در مرحله دولت سازی را مهمترین عامل عدم تحقق گام ‏های بعدی دانسته و با مرور تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی یادآور می شوند که انقلاب «وارد دومین مرحله خودسازی،جامعه سازی و تمدن سازی شده است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، صبح امروز در جمع معاونین و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب، آنگاه که به ارزیابی دستاوردهای گذشته انقلاب می نشینند، یادآور می‏ شوند که «بدانید که اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه ای از تاریخ ۴۰ ساله نمی بود -که متاسفانه بود و خسارت بار هم بود - بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر بود و کشور در مسیر رسیدن به آرمان های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت.»

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: معظم له در طی سالهای اخیر در ترسیم پنج گام پیشرفت و تحقق کامل ارکان انقلاب اسلامی (انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی) می پردازند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امام خامنه ای توقف کشور در مرحله دولت سازی را مهمترین عامل عدم تحقق گام‏های بعدی دانسته و با مرور تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی یادآور می شوند که انقلاب «وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی شده است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه نظام انقلابی» و با تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به سوی تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» برداشته شود.

حجت الاسلام حکیمی فر اظهار داشت: آنچه در طی ماه‏های اخیر و در پی تشدید فشار همه جانبه اقتصادی و جنگ نرم و عملیات روانی دشمن اهمیت یافته و تحقق دولت تراز اسلامی را الزامی تر می نماید، هدف‏گذاری دشمنان در ناکارآمد سازی و یا ناکارآمد نمایی نظام جمهوری اسلامی و ایجاد فاصله میان مردم با نظام است تا از این طریق به اهداف خود در براندازی و یا تسلیم و به سازش کشاندن نظام دست یابند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: تلاش در رفع مشکلات معشتی مردم و رفع آسیبها و چالشهای اجتماعی و فرهنگی که از بستر یک دولت توانمند و پرتلاش امکان پذیر است، در عین تحکیم و تقویت اعتماد ملی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام، مؤثرترین اقدام در شکست راهبرد دشمنان است.

وی در ادامه عنوان نمود: نکته دیگری که اهمیت شکل‏ گیری دولت تراز اسلامی را در این شرایط الزامی تر می نماید، دستاوردهای کشور در عرصه دفاعی و امنیتی و حتی رونق اقتصادی پس از برداشتن گام های نخستین در اجرای استراتژی مقاومت فعال است.

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: تحولات اخیر در عرصه دفاعی و امنیتی که اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی نظام را بر دشمنان تحمیل و تراز نظام اسلامی را در جهان ارتقاء داد و دستاوردهای شیرینی را در تحکیم اقتدار ملی و ایجاد انسجام اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام به ارمغان آورد، گواه دیگر بر امکان پذیری تحقق دولت تراز اسلامی و پیشرفت کشور در سایر عرصه هاست که الزامات آن در ۷ محور اساسی به عنوان گامهایی که باید در آینده انقلاب توسط جوانان در ادامه این جهاد بزرگ محقق شود، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم قرار می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در پایان سخنان خود به این 7 محور اشاره کرد و گفت: این محورها شامل: ۱) علم و پژوهش ۲) معنویت و اخلاق ۳) اقتصاد ۴) عدالت و مبارزه با فساد ۵) استقلال و آزادی ۶) عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن ۷) سبک زندگی اسلامی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha