پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد آل عصفور

در بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از مسجد تاریخی جمعه و مجلسی آل عصفور مقرر شد مجسد تاریخی آل عصفور بوشهر در سال جاری احیا و به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر  امروز در بازدید از مسجد تاریخی جمعه و مجلسی آل عصفور اظهار داشت: مسجد تاریخی جمعه بوشهر یادگار مبارزات دلیر مردان بوشهری با استعمار انگلیس بوده که اولین جنبش ها و مبارزات از همین مسجد شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد : شیخ حسن آل عصفور اولین پرچمدار مبارزه با استعمار انگلیس بوده  که  این مسجد و بنای مجلسی همجوار مسجد  از آثار و افتخارات جهان تشیع می باشد و می طلبد که جهت مرمت آن تلاش شود.

نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر هم در این بازدید با اشاره به اهمیت حفظ آثار و ابنیه های تاریخی به جا مانده از بزرگان دینی استان گفت: امیدواریم با همکاری و تعاملی که بیناداره کل اوقاف و امور خیریه و همچنین هییت امنای مسجد جمعه با این اداره کل صورت گرفته بتوانیم تا پایان سال جاری مجلسی تاریخی آل عصفور که محل برگزاری مراسمات آیینی و مذهبی است را احیا و مرمت نماییم.

گفتنی است در این بازدید مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری را همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha