پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به جایگاه رفیع و اثرگذاری ویژه اهل‌بیت (ع)، گفت: بر اساس فرموده نبی مکرم اسلام (ص) قرآن و اهل‌بیت (ع) در کنار هم مایه هدایت و سعادت بشریت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، امروز در همایش تبیین و تحلیل مباهله که به همت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به تقارن غدیر و مباهله، اظهار کرد: از مسیر مباهله به غدیر و ولایت می‌رسیم.

وی با بیان اینکه در واقعه غدیر هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و یک امر مسلم تاریخی است، گفت: غدیر سند حقانیت شیعه است؛ ولی متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود هنوز مناسبت غدیر تمام نشده است عده‌ای علم‌های عزا برافراشته‌اند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به فضائل، معرفت، منزلت و جلالت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)، گفت: حضرت علی (ع) پس از پیامبر صاحب همه اسرار عالم و کرامت‌های الهی بود.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) در حقیقت دارای فضایل و مناقب بسیاری بود که این امر نشئت‌گرفته از جایگاه رفیع این امام همام است.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به خطبه منا که امام حسین (ع) در سرزمین منا خواند، گفت: امام حسین (ع) در بخش اول خطبه‌ای که در منا خواند فضائل و ویژگی‌هایی از حضرت علی (ع) را بیان کرد که بیشتر مردم فراموش کرده بودند یا اینکه کسی اجازه بازگو کردن آن‌ها را نداشت.

وی با بیان اینکه در واقعه غدیر هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و یک امر مسلم تاریخی است، ادامه داد: واقعه غدیر خم، یکی از مسلّم ترین مسائل تاریخ اسلام است و صدها دانشمند از آن یاد کرده‌اند و ده‌ها دانشمند و محدث و مورخ از اهل سنت نیز حدیث غدیر و واقعه آن را نقل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به حدیث ثقلین و جایگاه ولایت و امامت در کنار کتاب شریف الهی، گفت: بر اساس این حدیث، پس از رحلت پیامبر (ص) باید به قرآن و اهل‌بیت تمسک جست و این دو، همواره در کنار یکدیگرند؛ زیرا این دو در حقیقت در کنار هم مایه هدایت و سعادت بشری هستند.

وی با بیان اینکه حدیث ثقلین متقن بوده و به پیامبر اکرم (ص) انتساب دارد، تأکید کرد: صحت انتساب این حدیث به پیامبر (ص) را همه مسلمانان پذیرفته و حدیث را در کتاب‌های خود آورده‌اند و شیعیان با تکیه بر این حدیث، معتقد به لزوم امامت و نیز دوام امامت در همه زمان‌ها هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha