جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عغ67

حوزه/ مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان قم گفت: هیئت رزمندگان همواره در خط امام و رهبری بوده و قطعاً تا آخر نیز در مسیر ولایت گام بر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رضا شمس صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) و دهه اول محرم اظهار داشت: هیئت رزمندگان اسلام افتخار دارد که از سال 67 با تشکیل اولین هیئت در قم به عزاداری سالار شهیدان می‌پردازد.

وی ادامه داد: بعد از پایان جنگ و به‌منظور این‌که جمع و وحدت رزمندگان اسلام حفظ شود ایده‌ای تشکیل هیئت رزمندگان به ذهن دلسوزان راه جبهه و شهادت خورد و همان سال اولین جلسات هیئت در مسجد مقدس امام حسن عسگری برگزار شد.

شمس افزود: بعد از قم هیئت رزمندگان در سایر استان‌ها نیز دایر شد و هم‌اکنون در تمامی استان‌های کشور هیئت رزمندگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در دهه اول محرم در خدمت حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و همچنین حاج احمد شالبافان از مداحان مطرح کشورمان خواهیم بود.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان قم با اشاره به حضور امیر سرلشگر موسوی در هیئت رزمندگان امسال، گفت: 15 شهریورماه و با حضور وی تمبر یادبود سه دهه فعالیت هیئت رزمندگان در قم رونمایی خواهد شد.

وی بابیان این‌که هیئت رزمندگان سه شهید مدافع حرم نیز تقدیم اسلام کرده است، بیان داشت: در طی این سال‌ها هیچ‌گاه برنامه‌های فرهنگی هیئت تعطیل نشده است به‌طوری‌که یکشنبه‌شب‌ها هر هفته قرائت قرآن داریم و علاوه بر این آموزش برای مداحان نیز همه‌ساله برگزار می‌کنیم.

شمس ابراز داشت: از ابتدای تشکیل هیئت رزمندگان وارد دسته‌بندی سیاسی نشده و قطعاً وارد این بازی‌های سیاسی نخواهیم شد.

وی ادامه داد: هیئت رزمندگان همواره در خط امام و رهبری بوده و قطعاً تا آخر نیز در مسیر ولایت گام بر خواهد داشت.

مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان قم در بخش دیگری از صحبت خود اظهار داشت: پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار هیئت قرار دارد و در این زمینه اقدام به برپایی نمایشگاهی در بوستان نجمه خاتون کرده‌ایم.

وی افزود: موکبی نیز در مسیر کربلا به بغداد از سوی هیئت برپا خواهد شد تا در مراسم باشکوه راهپیمایی اربعین در خدمت زائران باشیم.

شمس بیان داشت: درزمینهٔ خواهران نیز هیئتی مخصوص خواهران داریم که همه‌ساله برگزار می‌شود و در این بخش نیز برنامه‌های فرهنگی انجام می‌شود.

وی به کمک‌های مردمی نیز اشاره کرد و گفت: درزمینهٔ کمک‌های مردمی نیز باید بگویم عمده‌ای هزینه‌های مردمی صرف هزینه‌های هیئت می‌شود.

شمس افزود: بنیاد شهید، سپاه و سازمان اوقاف کمک‌هایی به هیئت انجام می‌دهند که البته این کمک‌ها رقم بالایی را شامل نمی‌شود.

وی در خصوص اعضای هیئت‌امنا بیان داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، فرمانده وقت سپاه امام علی ابن ابی‌طالب و جمعی از رزمندگان اعضای هیئت‌امنا را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha