پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجلیل

حوزه/ آیین تجلیل از فعالان امور مساجد شهرستان سمنان، به مناسبت هفته جهانی مسجد، به میزبانی مسجد النبی (ص) جهادیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیین تجلیل از فعالان امور مساجد شهرستان سمنان، به مناسبت هفته جهانی مسجد، به میزبانی مسجد النبی (ص) جهادیه برگزار شد.

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، در این آیین اظهار داشت: مساجد بهترین مکان برای انجام اقدامات اثرگذار در حوزه‌های مختلف هستند و باید از ظرفیت مساجد در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، بیان منویات رهبری، حل‌وفصل مشکلات در عرصه‌های مختلف، رسیدگی به امور فقرا و کمک به آن‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

حجت الاسلام سید علی موسوی، بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی که در حال حاضر ارکان مسجد باید به آن بپردازند، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد:  ارتباط با مسجد و حضور هر چه بیشتر اعضای جامعه بخصوص قشر نوجوان و جوان در برنامه‌های دینی و فرهنگی با محوریت مساجد هم در رشد و تعالی مسائل دینی، معنوی، روحی و اخلاقی جامعه تاثیر مثبت دارد و هم نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها و جامعه خواهد داشت.

وی گفت: حرکت در مسیر دستیابی به مسجد طراز انقلاب اسلامی رسالت مهم اصحاب مساجد و نیروهای مومن جوان و انقلابی است.

ظرفیت های مساجد در جهت بازگشایی بن بست های جامعه مورد توجه باشد

حجت الاسلام حسنعلی قدرتی، نیز در این آیین، با بیان اینکه باید از ظرفیت مسجد بیشتر استفاده کنیم تا بسیاری از بن بست‌های جامعه باز شوند، اظهار داشت: یکی از فرصت‌های ما مسجد است و متاسفانه تاکنون نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان تصریح کرد: اگر مساجد فعال شوند بسیاری از مشکلات دینی و مذهبی ما حل می شود و مشکل چندانی در راستای ترویج فرهنگ قرانی و ادبی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی نخواهیم داشت.

وی افزود: مهمترین اولویت‌های ارکان مسجد، باید تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و جذب نیروهای جوان و نوجوان باشد زیرا مسجد دارای نیروی متعهد و جوان، پویا و فعال است.

تاکید بر پیوند دادن بیش از پیش جوانان با مساجد

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در حاشیه برگزاری این آیین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به جایگاه مهم مسجد در جامعه، با بیان اینکه مساجد پایگاه اصلی جوشش انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این جایگاه رفیع معنوی و اجتماعی باید حفظ شده و اعتلا یابد، نباید به مساجد صرفا جهت عبادت پرداخته شود بلکه در کنار منبرها، تفسیرها و درس اخلاق‌ها باید به جذب نسل جوان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با تاکید بر پیوند دادن بیش از پیش جوانان با مساجد تصریح کرد: در شرایط امروز جامعه باید امور فرهنگی مساجد را به‌دست جوانان متدین و پرانرژی و خلاق بسپاریم و هیأت امناء میدان را برای فعالیت جوانان باز بگذارند تا نشاط فرهنگی بیشتری به بدنه جامعه تزریق شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha