سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، مدارس پیش‌حوزوی را در راستای تربیت دینی برای نظام اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: هر سندی که از بیرون کشور باشد در صدد آسیب‌زدن به پایه‌های دین است و از این رو همکاری ما با آموزش و پرورش برای تربیت دینی نسل جوان و نوجوان است.

به گزارش روابط‌عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی، در دیدار جمعی از اعضای مجمع طلاب انقلابی حوزه علمیه خراسان، گفت: این حرکت ولایی و هدفمند، مصداق «المؤمن للمؤمن کالبنیان المرصوص» است که امیدواریم به این سمت حرکت و در حوزه و جامعه آن را محقق کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه مسئله ورود روحانیت به مسائل جامعه از دغدغه‌های انبیا بوده و فلسفه روحانیت نیز همین است ومقام معظم رهبری بر این نکته تاکید  دارند، گفت: قرآن کریم فلسفه وجودی پیامبران را هدایت مردم می‌داند و از این رو طبق آیات و روایات، هدایت دینی، سیاسی و خدمت اجتماعی به مردم، از وظایف حوزویان می‌باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به حضور خوب روحانیت در جامعه و مساجد که موجب خیر و برکت می‌شود اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارهای بسیار خوبی به‌ویژه در حاشیه شهر انجام می‌شود و چند مدرسه نیز در این مناطق ایجاد شده که پایگاهی برای ارتباطات مردمی است. همچنین حوزه علمیه خراسان رتبه نخست در میان سایر دستگاه‌های مربوط به حاشیه شهر را کسب کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به تأسیس معاونت تبلیغ و اهمیت تربیت طلبه در سه مرحله عمومی، تخصصی و نخبگانی اشاره و ابراز کرد: تربیت مبلغ کار بسیار مهمی است که باید مشکلات جامعه را حل کند و پیام تبلیغ، حوزه‌ها و انقلاب و اسلام ناب را به مردم برساند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه نمی‌توان به صورت پراکنده، کاری را به ثمر رساند گفت: باید در قالب مجمع‌الجزایر و همه به صورت ید واحده در نقش‌های مختلفی که بر عهده دارند کار یکسانی در عرصه ارائه معارف دینی انجام دهند.

وی به تبلیغ در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: هیئت اندیشه‌ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان‌فرهنگی حوزه علمیه خراسان در کنار ایجاد محتوای علمی، در حال تربیت طلبه زبان‌دان است و اتاق تبلیغ و معاونت تبلیغ این حوزه نیز در این عرصه برنامه‌ریزی کرده و فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به نوپابودن بحث تقویت و ساماندهی مبلغان در عرصه تبلیغ گفت: حوزه علمیه باید از مبلغان انقلابی به صورت محتوایی و سازماندهی‌شده حمایت کند و نگذاریم صدای ضدانقلاب در جامعه شنیده شود؛ تمام کسانی که دردمند، انقلابی و ولایی هستند باید به صورت جماعت و گروه در عرصه‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند.

وی خطاب به طلاب انقلابی، دغدغه آنان را دغدغه خود دانست و گفت: ملاک و معیار، سرخط و سند بالادستی حوزه علمیه خراسان، سخنان رهبری است و در صورتی سند بنیادین تحول اعتبار دارد که ایشان امضا کنند، زیرا عمود خیمه دین در واقع به تعبیر روایات، ولایت است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به خطبه‌ای از امیرمؤمنان (ع) در نهج‌البلاغه، گفت: همه جریان‌ها با معیار ولایت سنجیده می‌شوند و شاخص نظام اسلامی نیز معمار انقلاب می‌باشد؛ ملاک سنجش، ولایت عملی در صحنه انقلاب است و در واقع، انقلاب، امام و رهبری خط قرمز ما است و هر جریان ارتجاع، استکبار، التقاط و نفاق را می‌توان با این ملاک محک زد و بر این اساس طلبه‌ای که ولایی نیست، حوزوی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی درباره سیاست‌های خارجی و مرعوب‌شدن در برابر قدرت‌های استکباری نیز گفت: ولی خدا از آنان نمی هراسد و با تمام وجود، الهی است و اگر کسی مرعوب شود نوعی نفاق عملی خواهد داشت و حوزه علمیه نیز با این ملاک و شاخص اصلی حرکت تحولی و پاسخگویی را دنبال می‌کند.

وی به اعزام مبلغان در قالب امامان جماعت و امین در مدارس آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: کمیته فعال و خوب همکاری حوزه و آموزش و پرورش در خراسان بزرگ تشکیل شده و معیار ما نیز در این عرصه سه اصل برنامه بنیادین تحول، سیاست‌ها و بیانات رهبری و پرهیز و برائت از سند 2030 و امثال آن است.

مدیر حوزه علمیه خراسان، مدارس پیش‌حوزوی را در راستای تربیت دینی برای نظام اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: هر سندی که از بیرون کشور باشد در صدد آسیب‌زدن به پایه‌های دین است و از این رو همکاری ما با آموزش و پرورش برای تربیت دینی نسل جوان و نوجوان است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha