پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمیسیون های اجلاسیه اساتید اعزامی

حوزه/ کمیسیون «ویژگی ها و الزامات استاد انقلابی» اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام صلاحیان، دبیر کمیسیون «ویژگی ها و الزامات استاد انقلابی» اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با بیان این که بعد از بررسی نظرات اساتید معزز در این کمیسیون، می توان گفت سه مرحله کلان و اساسی در حضور اساتید انقلابی نیاز است، به اولین آن یعنی معرفت اشاره کرد و گفت: اگر اساتید نسبت به اهداف انقلاب معرفت نداشته باشند، محبت و عمل به عنوان مرحله های دوم و سوم محقق نمی شود.

دبیر کمیسیون «ویژگی ها و الزامات استاد انقلابی» با بیان این که باید اساتید انقلابی در همه حال خداوند را ناظر و شاهد بر اعمال خود ببینند، تصریح کرد: در کنار این، باید اساتید حوزه، مدیران و طلاب از تکبر و غرور و طمع پرهیز کنند و بدانند که این ویژگی ها از خصائص شیطان است که با استفاده از آن تلاش دارد انسان را به انحطاط بکشاند.

وی با اشاره به ضرورت اخلاص در کار به عنوان یکی از مهمترین محورهای این کمیسیون، عنوان کرد: اساتید باید ضمن اخلاص، به مسائل معرفتی و انقلابی مسلط بوده و ایمان به ارزش های انقلاب داشته باشند و بتوانند در برابر دشمنان آتش به اختیار عمل کنند و هرگز از هیچکس در راه حفظ و استمرار پایه های انقلاب اسلامی ترس و واهمه ای نداشته باشند.

حجت الاسلام صلاحیان با بیان این که امام در سن 63 سالگی فرمودند من به هیچ عنوان از هیچ کس در هیچ کجا نترسید و در من خوف راه پیدا نکرده است، گفت: این ویژگی باید در وجود اساتید انقلابی محقق شود.

وی به ضرورت داشتن تقوای الهی و سیاسی و همچنین اوج معنویت در اساتید انقلابی اشاره و بیان کرد: همسر امام راحل(ره) می فرمایند در طول همه سال های زندگی با ایشان ندیدم یک معصیت انجام دهند و این معنای حقیقی تقوای الهی است.

دبیر کمیسیون «ویژگی ها و الزامات استاد انقلابی» به ضرورت تبعیت از ولایت در عمل اساتید انقلابی اشاره و آن را به عنوان یکی از محورهای کمیسیون عنوان و ابراز کرد: امروز باید ولایت مداری در عمل تحقق پیدا کند تا برای جامعه مشکلی ایجاد نشود و اساتید باید احساس مسئولیت حضور در صحنه داشته و در رفتار و عمل الگویی باشند.

حجت الاسلام صلاحیان در پایان «توجه به رشد طلاب»، «دفاع همه جانبه از انقلاب»، «ورود روحیه بسیجی به معنای واقعی در کل مجموعه حوزه علمیه خراسان»، «انجام کارهای تشکیلاتی و جمعی»، «برخورد شایسته با مردم و جوانان»، «برگزاری جلسات بصیرت افزایی سیاسی برای اساتید»، «برگزاری جلسات خطبه ها و نامه های نهج البلاغه» و «ساده زیستی اساتید انقلابی» را از مهمترین مطالب ارائه شده در کمیسیون «ویژگی ها و الزامات اساتید انقلابی» عنوان کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha