پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ امام‌جمعه قم از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تغییر ذائقه های مردم توسط دشمن یاد کرد و گفت: آثار دفاع مقدس باید ذائقه های مردم را تغییر داده و به دوران دفاع مقدس و ابتدای انقلاب برگرداند و در این مسیر باید تلاش کنیم تا از تحریف‌ها، قلوها و انحراف‌ها در امان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت‌الله سید محمد سعیدی، امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان این بنیاد که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، از مباهله به‌عنوان یکی از حوادث پر افتخار اسلام نام برد و اظهار کرد: در این حادثه با عنایت خداوند متعال به رسول خدا و همراهانشان حادثه بزرگی در تاریخ اسلام رقم زده شد که تاکنون نام و یاد آن ماندگار مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم اضافه کرد: همه آیاتی که در قرآن کریم برای اهل‌بیت(ع) آمده به صورتی توسط معاندان اهل‌بیت(ع) توجیه شده است اما برخی از آیات مانند آیه مباهله به هیچ وجه قابل انکار نیست.

آیت‌الله سعیدی مطرح کرد: در مباهله افراد مقابل پیامبر اسلام(ص) به‌خوبی متوجه شدند که اگر این بزرگان عالم هستی نفرین کنند ریشه آن‌ها به صورت کامل از بین خواهد رفت به همین علت شکست خود را اعلام کردند اما در نهایت اسلام را هم نپذیرفتند تن به پرداخت جزیه دادند و راه و مسیر خود را دنبال کردند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه حفظ آثار دفاع مقدس یکی از کارهای مهم و بزرگ انسانی است، تصریح کرد: در طول تاریخ نیز در دوره‌های مختلف آثار مناسب نگهداری و آثار نامناسب از بین برده شده است؛ یکی از علت‌هایی که حضرت ابراهیم علیه‌السلام بت‌ها را شکستند این بود که آثار مخرب و ناپسند از بین برود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه آثار یادآور تمدن‌ها و فرهنگ‌هاست، گفت: برخی از آثار دارای جایگاه‌ ارزشی هستند و نگهداری از آن‌ها موجب انتقال ارزش‌ها می‌شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: شهیدان باهنر و رجایی به‌عنوان دو مجسمه تقوا و صبوری برای کارگزاران نظام الگوهستند.

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: آثار دفاع مقدس یادآور ارزش‌هایی است که اگر نسبت به آن‌ها بی‌توجه باشیم خاطرات مهمی فراموش خواهند شد.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه برخی از وحدت‌ها موجب خسران می‌شود، عنوان کرد: وحدتی که بر اساس اصول صحیح و مورد پسند الهی باشد مقدس است و باید حفظ شود.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: آثار دفاع مقدس باید ذائقه های مردم را تغییر داده و به دوران دفاع مقدس و ابتدای انقلاب برگرداند و در این مسیر باید تلاش کنیم تا از تحریف‌ها، غلوها و انحراف‌ها در امان باشیم.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید با نگاه فقاهتی معرفی شود تا با تعمیق در مفاهیم دفاع مقدس از تحریف و غلو آن جلوگیری شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha