جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه علمیه خواهران

 حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: در این روزها که دشمنان با تمام قوا و امکانات رسانه ای به دنبال به حاشیه بردن حجاب و عفت زن مسلمان هستند، مبلغین خواهر می توانند تاثیرگذاری خود را در خنثی کردن این توطئه فرهنگی و عقیدتی دشمنان به خوبی نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام هادی صالحی، بعدازظهر امروز در جمع اساتید و معاونین حوزه علمیه خواهران استان کردستان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: براساس آمارهای موجود حوزه خواهران کردستان در سالهای گذشته از نظر کیفی، طلاب خواهر و مبلغه مجرب، متعهد و باتقوایی تحویل جامعه برای انجام امور تبلیغی داده است.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به اینکه نقش طلاب خواهر در جامعه اسلامی کمتر از طلاب برادر نیست، عنوان کرد: بدون اغراق باید گفت که نقش طلاب خواهر نسبت به طلاب برادر در مباحث تبلیغی بسیار حساس تر و تاثیرگذار است. طلاب خواهر کردستان در این سالها نشان داده اند که در مباحثی همانند تبلیغ، تهذیب و پژوهش کارنامه قابل قبولی دارند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیدارهایی که با طلاب خواهر و برادر دارند همیشه بر اهمیت جایگاه طلاب خواهر در جامعه اسلامی و نقش تاثیرگذار آنان بسیار تاکید دارند.

وی افزود: امام خامنه ای در دیدار اردیبهشت ماه امسال با طلاب کشور، درباره طلاب خواهر فرمودند: «حالا چند ده هزار طلبه‌ی فاضل داریم؛ خیلی مهم است و باید جایگاه آن معلوم بشود.  باید ظرفیت طلاب خواهر به رسمیت شناخته شود و از آن در مراکز رسمی و فرهنگی استفاده شود. در این کار اگر از لحاظ اجرایی، سفارش و کمکی هم لازم باشد، بنده انجام می دهم.»

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان تصریح کرد: همین اهمیت و نگاه ویژه رهبری به جایگاه والای طلاب خواهر نشان می دهد که جامعه اسلامی به جز نیاز به مبلغین دینی برادر به مبلغین دینی خواهر نیز به شدت نیازمند است.

حجت الاسلام صالحی جایگاه طلاب خواهر در احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر را حائز اهمیت دانست و گفت: در این روزها که دشمنان با تمام قوا و امکانات رسانه ای به دنبال به حاشیه بردن حجاب و عفت زن مسلمان هستند، مبلغین خواهر می توانند تاثیرگذاری خود را در خنثی کردن این توطئه فرهنگی و عقیدتی دشمنان به خوبی نشان دهند، لذا باید توجه به حوزه ها و مدارس علمیه خواهران بیش از پیش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha