جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در هرمزگان با مراجع و علما

حوزه/ آیت الله اعرافی بر لزوم دارا بودن برنامه و راهبرد 5 و 10 ساله برای بین المللی کردن صحیفه سجادیه تأکید کرد و بیان داشت: بین المللی سازی صحیفه سجادیه منوط به ارائه طرح است که می توان با همکاری سایر نهادهای دینی بین المللی به فعالیت پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع) که امروز در دفتر مدیر حوزه  برگزار شد، با تقدیر از تلاش های برگزار کنندگان این کنگره گفت: دعا و مظهر آن که صحیفه سجادیه است، در جامعه اسلامی و بشری کمتر محل اختلاف است و باید از این مساله نهایت استفاده را برد.

وی از قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) و دعا و مناجات به عنوان سه پرچم وحدت جهان اسلام یاد کرد و خاطر نشان ساخت: دعا بُرد فراوانی دارد و گاهی حتی می توان به صورت ساده تری نسبت به قرآن به تبلیغ آن پرداخت.

آیت الله اعرافی تجلی همه دین در آینه صحیفه را از ویژگی های عصر امام سجاد(ع) برشمرد و گفت: صحیفه سجادیه یک منظومه فکری است. ما درختواره ای را برای حوزه علمیه تدوین کرده ایم که رشته های که نظام اسلامی و حرکت آینده به آن نیاز دارد، را دربرمی گیرد.

امام جمعه قم از مهدویت به عنوان یکی از این رشته ها یاد کرد و افزود: دوره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه نیز باید به عنوان رشته در حوزه های علمیه در نظر گرفته شود. آموزش و پژوهش و ترویج سه ضلع کنگره است و حوزه این آمادگی  را دارد در این سه ضلع وارد عمل شود.

وی صحیفه سجادیه را گنج و منظومه فکری و معرفتی توصیف کرد و اظهار داشت: این صحیفه هم در میان شیعیان و هم اهل تسنن و حتی در ادیان الهی و جامعه بشری خریدار و مشتری زیادی دارد.

آیت الله اعرافی، خاطرنشان ساخت: همه دین و معارف در صحیفه جمع شده و این کتاب جلوه گاه همه معارف الهی است. صحیفه سجادیه نقشه مهندسی شده است که در عصر امام سجاد(ع) همه دین در این قالب عرضه شده است که یک هنر بزرگ به شمار می آید.

وی در ادامه بر لزوم دارا بودن برنامه و راهبرد 5 و 10 ساله برای بین المللی کردن صحیفه سجادیه تأکید کرد و بیان داشت: بین المللی سازی صحیفه سجادیه منوط به ارائه طرح است که می توان با همکاری سایر نهادهای دینی بین المللی به فعالیت پرداخت.

آیت الله اعرافی با اشاره به استقبال گسترده از صحیفه سجادیه در خارج از کشور و چاپ و ارسال هزاران نسخه جیبی به خارج تصریح کرد: این نشان دهنده بُعد فطری و انسانی و بین المللی صحیفه سجادیه است. صحیفه سجادیه کتاب فطرت، انسانیت، مدیریت، بشریت و بین المللی است و جایگاه رفیعی در سطح دنیا دارد.

امام جمعه قم در پایان گفت: دوره امام سجاد(ع) ابعاد و زوایای مختلفی دارد که برجسته ترین آن دعا و صحیفه است و از این جهت گرچه دعا از حضرت امیرالمومین(ع) و سایر ائمه اطهار با حجم زیادی داریم اما محوریت در آن دوره متعلق به امام سجاد(ع) است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha