جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی از صحیفه سجادیهبه عنوان زبان فطرت و مسئله ای عقلانی و هم مایه قرب و نزدیکی دنیای اسلام یاد کردند و گفتند: نشر این کتاب هیچگاه ایجاد تنش نمی کند و حتی نسخه ای دیدم که در عربستان توسط شیخ حسین صفار به صورت رسمی چاپ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حضرت آیت الله سبحانی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و اعضای شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع) که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفتند: ما در شرایطی هستیم که هم باید دگراندیشان را جذب کنیم و هم مذهب و اصول خود را حفظ کنیم. با حفظ تشیع بتوانیم کسانی که از ما دور هستند را به خود نزدیک کنیم؛ جمع بین این دو مساله کار آسانی نیست، زیرا اگر بخواهیم اصول خود را بیان کنیم ممکن است اختلاف پیش آید و اگر از اصول خود کوتاه بیاییم که شدنی نیست. برگزاری کنگره می تواند راهکار خوبی باشد که هم به اصول پایبند هستیم و هم دیگران را به خود نزدیک کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمن از هر راهی درصدد ضربه زدن به تشیع است، گفتند: در چنین شرایط باید هم خودمان را مجهز کنیم و هم تنش ایجاد نکرده و هم بتوانیم تبلیغ کنیم. برخی دولت های آفریقایی در برابر تشیع ایستاده و با دریافت پول زیاد از دشمنان اسلام به مقابله با این مذهب می پردازند.

ایشان با اشاره به جذبه عظیم صحیفه سجادیه در بین سایر فرق اسلامی گفتند: مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نقل می کنند که صحیفه را به یکی از علمای مصر ارسال کردم که ایشان پس از مطالعه گفت برای ما خسارت است که تاکنون از وجود چنین گنجی آگاه نبودیم.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: صحیفه سجادیه به عنوان زبان فطرت و مسئله ای عقلانی  است که مایه وحدت و انسجام دنیای اسلام است و هم مایه قرب و نزدیکی است، نشر این کتاب هیچگاه ایجاد تنش نمی کند و حتی نسخه ای دیدم که در عربستان توسط شیخ حسین صفار به صورت رسمی چاپ شده است.

ایشان در پایان بر لزوم ترویج 4 کتاب ملحق صحیفه سجادیه در کنار کتاب اصلی تأکید کردند و تاکید کردند: ما باید ببینیم این کتاب چقدر در تقریب اثر گذاشته است. در فضای مجازی علیه تشیع کار بسیاری شده و عربستان سرمایه گذاری کرده است تا به تشیع ضربه بزند.


313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha