پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به همراه اعضای شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع) با مراجع تقلید و شخصیت های حوزوی دیدار کرده و گزارشی از روند برگزاری این کنگره ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبادی امروز در دیدار با برخی مراجع تقلید و شخصیت های حوزوی به ارائه گزارشی از فعالیت های کنگره امام سجاد(ع) در سال های گذشته پرداخت و گفت: برادران اهل تسنن حضور چشمگیری در این کنگره داشته و علما و مفکرانی به ارائه مقاله و سخنرانی پرداخته اند. همچنین شخصیت های بسیار خوبی از کشورهای مختلف جهان به کنگره دعوت شده و مشارکت کرده اند.

وی از راه اندازی شبکه تربیتی در حوزه صحیفه سجادیه در قالب درسنامه و ارتباط مستمر با جوانان را سبب شکل گرفتن عقبه برای آینده کنگره عنوان کرد و تاکید کرد: هم اکنون 50 حافظ کل صحیفه سجادیه در استان هرمزگان تربیت شده اند که سرمایه های بزرگی به شمار می آیند. در فضای مجازی نیز وارد عمل شده تا صحیفه و مضامین عالی آن را نشر دهیم.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تلاش برای راه اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم گفت: در دیدارهایی که با مراجع تقلید داشتیم، خواستار گنجاندن صحیفه سجادیه به عنوان یک ماده آموزشی در حوزه های علمیه هستند و امیدواریم این خواسته مراجع معظم تقلید محقق شود.

وی خاطرنشان ساخت: قریب 1000 مقاله در سالهای اخیر خروجی این کنگره بوده است که فضای بسیار خوبی برای استان و کشور به شمار می آید. موجی که در استان در این زمینه به راه افتاده است کمتر از برگزاری کنگره نیست و آمادگی در اختیار قرار دادن این تجربه به سایر استان ها را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی به خاطره ای از حضور یکی از علمای اهل تسنن در کنگره امام سجاد(ع) اشاره کرد و ادامه داد: یکی از علمای اهل تسنن پس از حضور در این کنگره تأکید کرد که از وقتی که با صحیفه سجادیه آشنا شدم هیچگاه از این کتاب جدا نشده و شب و روزم را با صحیفه سر می کنم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان از چاپ 14 جلد کتاب به عنوان یکی از برکات این کنگره یاد کرد و افزود: قرار است از 6 جلد در کنگره امسال که 25 محرم برگزار می شود، رونمایی شود؛ در این سال ها 14 پیام تصویری از سوی مراجع تقلید صادر شده و 80 طلبه در مجموعه های تخصصی صحیفه سجادیه فعالیت های بسیار خوبی انجام داده اند.

وی تصریح کرد: 3 هزار جوان در اردوهای کارگاهی تخصصی صحیفه سجادیه در مشهد و قم دوره دیده اند، همچنین صحیفه خوانی در مساجد را راه اندازی کرده تا مردم آشنایی بیشتری با این کتاب گرانقدر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی از ارتباط با 26 کشور جهت مشارکت در این کنگره و همچنین گسترش فرهنگ صحیفه سجادیه خبر داد و اظهار داشت: کار نمادینی که در راستای احیای سیره اجتماعی امام سجاد(ع) انجام می گیرد، جمع آوری کمک های مردمی و حمایت از ایتام و فقیران و همچنین آزادی زندانیان بی گناه است که در روز کنگره آزاد می شوند تا خاطره ای دلنشین از این کنگره در جان مردم نقش ببندد.

خاطر نشان می شود: نهمین کنگره امام سجاد(ع) با همکاری کانون های مساجد استان هرمزگان در 25 محرم الحرام برگزار خواهد شد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha