جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب شرح نهج البلاغه رهبر معظم انقلاب رونمایی شد

حوزه/ آئین رونمایی از کتاب شرح نهج البلاغه(متن بیانات حضرت آیت الله خامنه ای) با حضور علما و بزرگان حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آئین رونمایی از کتاب شرح نهج البلاغه(متن بیانات حضرت آیت الله خامنه ای) شامگاه امروز با حضور علما، بزرگان و طلاب و فضلای حوزه علمیه در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

در این مراسم آیات سید احمد خاتمی، علیرضا اعرافی، محسن فقیهی و ححج اسلام والمسلمین ، نیازی، ملکا، نظری و محدثی حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام صلح میرزایی، مسئول مؤسسه انقلاب اسلامی در قم با اشاره به فعالیت های دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، گفت: وظیفه اصلی این دفتر جمع آوری اسناد مرتبط با رهبر معظم انقلاب، تدوین اسناد و انتشار آن ها است.

وی با بیان این که ارتباط رهبر معظم انقلاب با کتاب شریف نهج البلاغه به دهه 30 و 40 برمی گردد، افزود: دستیابی به اسناد و صوت های موجود معظم له نشان دهنده ارتباط رهبر معظم انقلاب از دوره جوانی با این کتاب شریف است.

مسئول مؤسسه انقلاب اسلامی در قم ادامه داد: مجموع بیانات رهبر معظم انقلاب در چهار دسته تقسیم بندی شده است که سه دسته آن در سه جلد به صورت کتاب درآمده و دسته چهارم که سخنان پراکنده رهبر انقلاب است در دستور کار قرار دارد و در آینده چاپ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: «کتاب منشور حکومت علوی» نخستین کتاب است که بیانات رهبر معظم انقلاب در شرح برخی خطبه های نهج البلاغه است که کاملا ترغیب کننده به مبارزات انقلابی است و این بیانات در سال های 52 و 53 هجری شمسی ایراد شده است و به دلیل همین بیانات رهبری از سوی ساواک دستگیر و زندانی شدند.

 حجت الاسلام صلح میرزایی با اشاره به جلد دوم شرح نهج البلاغه با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: این جلد با عنوان «کتاب نبوت ها در نهج البلاغه» مزین شده است و بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 59 در جمع دانشجویان است.

وی سومین جلد شرح نهج البلاغه رهبر معظم انقلاب که با عنوان «راه روشن مدیران» منتشر شده است مربوط به سال های 72 تا 95 در جمع اعضای هیأت دولت، در ماه مبارک رمضان دانست.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha