سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یمن

حوزه/ ماهر الشامی فعال سیاسی و حقوقی یمنی گفت: عملیات 10 پهپاد یمنی علیه پالایشگاه عربستان حاوی پیام هشدار به دولت امارات بود؛ چراکه پالایشگاه الشیبه در منطقه مرزی با امارات قرار دارد و تنها 10 کیلومتر با ابوظبی فاصله دارد.

طی روزهای گذشته جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد میدان نفتی و پالایشگاه الشیبة وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان را هدف قرار داده است. این میدان نفتی در مرزهای عربستان و امارات واقع شده و قابلیت تولید بیش از یک میلیارد بشکه نفت را دارد.

در همین راستا سید ماهر الشامی وکیل و فعال سیاسی و حقوقی یمنی، عضو جبهه اطلاع رسانی و  رسانه ای ضد جنگ سعودی و آمریکایی پیرامون این عملیات بزرگ با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به گفت و گو پرداخت و با اشاره به عملیات موفق پهبادی انصارالله یمن به پالایشگاه الشیبه در مرز عربستان و امارات، گفت: هدف قرار گرفتن  پالایشگاه الشیبه وابسته به شرکت آرامکو با 10 پهباد یمنی، یک عملیات ویژه و بزرگترین عملیات  از ابتدای این جنگ محسوب می شود که دارای دو  پیام  در درون خود برای عربستان و امارات  بود .

وی ادامه داد: این عملیات حاوی پیام هشدار به دولت امارات بود چرا که پالایشگاه الشیبه در منطقه مرزی با امارات قرار دارد و تنها 10 کیلومتر با ابوظبی فاصله دارد.

حمله به آرامکو آغاز عملیات بازدارندگی دشمن متجاوز است

کارشناس یمنی خاطر نشان کرد: این عملیات آغاز مرحله جدیدی برای توازن بازدارندگی محسوب می شود و آن را جناب  سید عبدالملک بدر الدین الحوثی آغاز کرد. وی تاکید کرد این اهداف ادامه دار خواهد بود و چشاندن  خواری به دشمنان و متجاوزان تا زمانی که جنگ و تجاوز ضد یمن ادامه داشته باشد، استمرار خواهد داشت.

برج های شیشه ای امارات در معرض خطر موشک های یمنی

ماهر الشامی با اشاره به پیامدهای این عملیات بزرگ گفت: این عملیات آثار و نتایج مثبتی در سطح حسابرسی با کشور امارات را در خود داشت، چرا که امارات می داند که اگر حضورش در یمن و اشغال استان های جنوبی ادامه پیدا کند نوبت او هم می شود و ضربه قوی بر اقتصاد و برج های شیشه ای آنها وارد خواهد شد که هرگز 5 موشک را تحمل نمی کند و پرچم سفید و شکست  را بالا می برد.

کارشناس یمنی در پایان گفت: با ادامه تجاوزات دولت های متجاوز و محاصره ملت یمن، تهاجمات ارتش و کمیته های مردمی و ملی ضد متجاوزان بیشتر خواهد شد و مراکز حساس بیشتری هدف قرار می گیرند و کشورهای متجاوز در این جنگ و کشتار گرفتار خواهند شد.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha