پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین دوره تخصصی مشاوره

حوزه/ دوره آموزشی کارگروه های تخصصی مشاوران حوزه های علمیه با حضور ۲۱۱ نفر از طلاب برادر و خواهر پذیرفته‌شده دوره تکمیلی مشاوره استان‌های مختلف کشور و همچنین فارغ‌التحصیلان ارشد رشته‌های مشاوره و روان‌شناسی علوم تربیتی امروز در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام مجتبی رضایی در حاشیه آغاز به کار این دوره آموزشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  اظهارکرد: این دوره آموزشی با حضور برگزیدگان دوره‌های مقدماتی و تکمیلی و انجام آزمون های استعدادیابی و مصاحبه‌های عملی، به مدت چهار روز در قم برپا شده است.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در این دوره ۱۶۴ طلبه برادر و ۴۷ طلبه خواهر حضور دارند، ادامه داد: این دوره چهار روزه به صورت کارگاهی_عملیاتی در قالب شش کارگروه؛«درمان چند بعدی معنوی»، «تحصیلی و استعدادیابی»، «کودک و نوجوان»، «روان شناختی»، «خانواده» و «ازدواج» با حضور اساتید برجسته و ممتاز این رشته مهارت و دانش بیشتری را در اختیار طلاب قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در این دوره از افرادی دعوت شده است که دوره های مقدماتی و تکمیلی را با موفقیت پشت سرگذاشته، استعداد یابی شده و مشخص است هر یک در کدام کارگروه قرار دارند.

حجت الاسلام  رضایی بیان کرد: این دوره به صورت کارگروه های تخصصی برگزار می شود؛ به این صورت که داوطلبان در کارگروه های مشخص شده فعالیت خود را به صورت کارورزی ادامه می دهند و آموزش هایی که مربوط به همان کارگروه است به ایشان ارائه می گردد.

مدیر مشاوره و خانواده حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: هر یک از این افراد می توانند برای استان خودشان با تایید ستاد به عنوان مشاور مدرسه و یا به عنوان یک استاد در مرکز مشاوره فعالیت کرده و یا در برخی از کارگاه ها که در سطح استان برگزار می شود، فعالیت تدریسی داشته باشند.

لازم به ذکر است: این مرحله نخستین دوره تخصصی مشاوره حوزه های علمیه از امروز چهارم لغایت هشتم شهریور به مدت چهار روز ادامه دارد و مراحل بعدی در آینده برگزار خوهد شد.
انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha