جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 861950
۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
گروه جهادی

حوزه/ تعداد 30 نفر از طلاب مدرسه علمیه نرجس(س) بیرجند در قالب یک گروه جهادی، برای فعالیت‌های جهادی در عرصه های فرهنگی، مذهبی، علمی و اقتصاد مقاومتی به مدت 10 روز به روستای چهکند اعزام شدند.

فاطمه صغری اسدالهی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در بیرجند گفت: خدمات اعضای گروه جهادی در عرصه های فرهنگی، مذهبی، هنری، صنایع دستی، علمی، اقتصاد مقاومتی، تربیت فرزند و مشاوره است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری کارگاه های آموزشی از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه نیز استفاده شده است، افزود: این کلاسها در، دو مسجد حضرت حجت(عج) والزهرا(س) روستای چهکند بیرجند برگزار شده است.

اسدالهی با اشاره به اینکه در مجموع 450 نفر از دانش آموزان دختر و پسر، مادران در این کلاسها حضور داشته اند، یادآور شد: بیشترین کلاس‌های برگزارشده در راستای آسیب‌های اجتماعی و شعار سال بوده و در همین راستا کارگاه های آموزشی ویژه مادران و دختران نیز برگزار شده است.

این بانوی طلبه با اشاره با شناسایی آسیب های این روستا، افزود: روستای چهکند فاصله چندانی با بیرجند ندارند اما متاسفانه اکثربانوان و دختران جوان تمایل به کار در این شهر بیرجند را دارند که این خود آسیب جدی هم برای افراد و هم برای روستا است.

وی بیکاری جوانان و روی آوردن آنها به معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد را از آسیب‌های این روستا دانست و ادامه داد: باید مسئولین شهرستان و روستا توجه اساسی برای رونق اقتصاد بخصوص کارگاه های زود بازده و رونق گرفتن صنایع دستی انجام دهند که این امر موجب کاهش آسیب ها و مهاجرت می‌شود.

اسدالهی اظهار کرد: با توجه به کلاسهای آموزشی (صنایع دستی) برگزارشده خوشبختانه برخی از بانوان تمایل به فعالیت در رشته های مختلف صنایع دستی را دارند اما پشتوانه قوی برای فروش محصولات خود ندارند.

وی، نقش بانوان را در اقتصاد خانواده مهم دانست و عنوان کرد: احیاء صنایع دستی می تواند نقش اساسی را در اقتصاد خانواده و کاهش آسیب هایی که بانوان را تهدید می کند داشته باشد.

اسدالهی ادامه داد: این گروه جهادی با همکاری بسیج سازندگی برگزار شده و تا پایان تابستان سال جاری نیز اعزام خواهیم داشت.

انتهای پیام/ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha