شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: ناگفته پیداست که طلاب مهذب و پژوهشگر می توانند زبان گویای حوزه بوده و در این میدان مهم، نقش آفرین و موثر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب جدید الورود مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار اظهار داشت: خداوند متعال در سوره الزمر آیه 9 می فرماید: « قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ ۗ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ/بگو آیا دانایان با نادانان مساوی اند؟ جز این نیست که تنها خردمندان یادآور می شوند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است که خداوند چون برای کسی نیکی بخواهد او را عالِمی ژرف نگر در دین می سازد.

حجت الاسلام معصوم خانی با اشاره به اینکه در روایت آمده است که عالم هفتاد درجه از عابد برتر است، تاکید کرد: جمله ای گوهربار در این موضوع در نهج البلاغه است که بسیار پرمغز و پرمحتواست.

وی تصریح کرد: در کتاب "شرح نهج البلاغه" تالیف ابن ابی‌الحدید آمده است: «العلم سلطان، من وجده صال و من لم یجده صیل علیه/ علم اقتدار است هرکسی این قدرت رابه چنگ آوردمی تواند تحکم کند و می تواند غلبه پیدا کند. در غیراین صورت براوغلبه خواهد شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: یکی از ویژگی های علم و دانش دوام و ماندگاری منافع آن است و اجر و پاداش آن هم حتی پس از مرگ برای انسان هم چنان ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام معصوم خانی اظهار داشت: اسلام دین دانش و آموزش برای زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی بشر است و به تعبیر مولوی: ای برادر توهمه اندیشه ای/مابقی تو استخوان و ریشه ای.

وی عنوان کرد: با این مقدمه رسالت حوزه های علمیه بیشتر نمایان می شود چرا که نقش راه برای جامعه را برعهده دارند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: ناگفته پیداست که طلاب مهذب و پژوهشگر می توانند زبان گویای حوزه بوده و در این میدان مهم نقش آفرین و موثر باشند. پس متولیان حوزه باید در تقویت این دوبال برنامه ریزی کنند، چرا که امروز حلقه مفقوده و محجور مانده در حوزه ها این دو امر مهم و راهبری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha