پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرتضی اکبری بانک قرض الحسنه مهر ایران

حوزه/ بانک قرض الحسنه مهر ایران، اولین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور است و بر همین اساس نیاز است که این بانک به عنوان ابزاری برای ارائه وام قرض الحسنه به مردم معرفی شود.

به گزارش  خبرگزاری حوزه مرتضی اکبری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه شعبه و صندوق امانت بانک قرض الحسنه مهر ایران در قم، گفت:  باید فرهنگ سازی مناسبی در امر قرض الحسنه صورت بگیرد و مردم برای پرداخت و دریافت قرض الحسنه ترغیب شوند؛ تمام اقدامات در بانک قرض الحسنه مهر ایران بر اساس قرض الحسنه است و تنها همین یک نوع خدمت ارائه می‌شود و این بانک به دنبال بنگاه داری نیست، خدمات در بانک قرض الحسنه متفاوت است و باید بانک قرض الحسنه به عنوان ابزار ارائه قرض الحسنه معرفی شود.

وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران، اولین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور است و بر همین اساس نیاز است که این بانک به عنوان ابزاری برای ارائه وام قرض الحسنه به مردم معرفی شود و در این راستا حوزه‌های علمیه جهت معرفی نمود بیرونی و عملی امر حسنه قرض الحسنه، نقش بسیار مهمی دارند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان ساخت: تمامی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران صرف اعطا وام قرض الحسنه می‌شود و حساب مالی بانک کاملا شفاف در اختیار مردم قرار گرفته است؛ در حال حاضر ۲۱ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه بانک مهر ایران است که از این مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه اعطا شده است و ۱ میلیارد باقی مانده نیز سپرده قانونی نزد بانک مرکزی است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ایران ۷میلیون مشتری دارد که از این تعداد  تاکنون بیش ازپنچ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام قرض الحسنه اعطا شده است؛ بر همین اساس در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره وام با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت شد.

وی افزود: در سال جاری نیز رویه اعطا وام قرض الحسنه ادامه خواهد داشت و با توجه به منابع پیش بینی می‌شود که بین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره وام با مبلغ متوسط ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان اعطا شود؛ همچنین کامزد دریافتی نیز با توجه به شرایط متقاضی و مبلغ وام بین صفر تا ۴ درصد خواهد بود و مدت بازپرداخت نیز بین ۶ ماه تا ۶۰ ماه است.

اکبری در پایان گفت: طبق برنامه ریزی‌ها در تلاش هستیم تا وام‌ها بیشتر بابت اشتغال‌های خانگی پرداخت شود، زیرا صاحبان مشاغل خانگی قادر به پرداخت سودهای ۱۸ تا ۲۰ درصد نظام بانکی نیستند و وام قرض الحسنه بهترین گزینه برای آن‌ها است و بر همین اساس با کمیته امداد امام خمینی و بنیاد برکت جهت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و اعطای وام قرض الحسنه به آن‌ها قراردادهایی امضا شده است.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha