سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید محمود علوی

حوزه/ وزیر اطلاعات گفت: افرادی که در پروژه نفوذ عمل می‌کنند و می‌خواهند نفوذ کنند داغ‌ترین شعارهای حاکمیتی را سر می‌دهند و خیلی سریع دیگران را به ضدیت با نظام و حاکمیت متهم می‌کنند و به عناوین مختلف به دستگاه اطلاعاتی هم حمله می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،  حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، در مراسم بزرگداشت شهیدان باهنر، رجایی، لاجوردی، آیت الله قدوسی، مهدی عراقی، سید اسدالله مدنی، سیدعلی اندرزگو و سرتیپ وحید دستجردی و دیگر شهدای شهریورماه، در مدرسه رفاه با گرامیداشت یاد شهدای این ماه اظهار کرد: امروز عزت و سربلندی ایران اسلامی ریشه در خون پرجوش و آرمان‌های شهدا دارد.

وی با بیان اینکه قدرت و هیمنه یک کشور بیشتر با توان دفاعی آن کشور گره خورده است، گفت: مصطلح است کشوری که توان دفاعی فائق‌تری  دارد  به عنوان یک کشور مقتدر تلقی می‌شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایران اسلامی با همت مجاهدانه فرزندان این آب‌ و خاک، امروز قدرت نظامی بسیار عظیمی دارد، عنوان کرد: قدرت بازدارنده دفاعی جمهوری اسلامی ایران، دشمن را از تهاجم به جمهوری اسلامی بازداشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی استقلال اراده ندارند و نمی‌توانند خودشان تصمیم‌گیری کنند و برای اتخاذ یک تصمیم باید با رأس استکبار یعنی آمریکا هماهنگ باشند.

وی ادامه داد: همه دنیا می‌دانند جمهوری‌اسلامی ایران برای تصمیم گیری در راستای منافع ملی و آرمان‌های انقلابی خود، راحت است و معطّل هیچ‌کجا نمی‌ماند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اراده سیاسی مستقل و هیمنه و عزت و حرف مقتدرانه یک ملت منحصراً به توان نظامی وابسته نیست، عنوان کرد: نگاه و روحیه و احساس یک ملت در برابر تهدیدها بسترساز اراده سیاسی یک ملت بر پایه استقلال ملت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی با بیان اینکه فرهنگ شهادت، ملت ما را به گونه‌ای بار آورده که در برابر زورگویی و قلدری دیگران قرص و محکم ایستاده‌ایم، گفت: در قاموس اسلام پذیرش زندگی به هر قیمت ولو توأم با ذلت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دیگران نمی‌توانند ملت ما را تسخیر اراده خود کنند، گفت: نگاه یک ملت به مرگ، سرنوشت آن ملت را رقم می‌زند و هر ملتی که از مرگ بترسد، بستر برای ترسیدن آن ملت فراهم می‌شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام حسین (ع) در دو کلمه «مرگ» آری و «پستی» هرگز، راهبرد خود را تعریف کرد، افزود: مرگ موضوع قابل فراری نیست که بتوانیم از آن فرار کنیم. مرگ حق است و قطعاً به سراغ انسان می‌آید و در اینجا نکته مهم نگاه یک انسان یا یک ملت به مرگ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی با بیان اینکه بهترین نوع مرگ، شهادت در راه خداست، گفت: شهیدان باهنر، رجایی، عراقی، مدنی، قدوسی و لاجوردی بارها و بارها در ابتدای انقلاب تهدید به مرگ شدند، اما کنار نکشیدند چرا که هراسی از مرگ نداشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما ۱۷ هزار شهید ترور به دست منافقین جنایتکار داریم و نباید بگذاریم فرهنگ شهادت در جامعه ما از بین برود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه یک ملتی که اراده سیاسی دیگران آن را لگدکوب می‌کرد امروز با الگوگیری از فرهنگ شهادت، و هدایت های رهبری معظم انقلاب اسلامی به یک ملت مقتدر تبدیل شده است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با یک نقشه راه دقیق و حساب شده در جایگاهی است که می‌تواند اراده خود را بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کند و این قدرت، ثمره خون شهداست.

وی در پایان با بیان اینکه اسرائیل در گذشته هیچ نگران نبود که اگر وارد لبنان شود با ارتشی مقاوم مقابله کند و به خاطر همین خیلی راحت تجاوزگری می‌کرد گفت: امروز اسرائیل اگر به سوریه، فلسطین و اردن حمله کنند، اما جرأت تعرض به لبنان را ندارد؛ این جرأت نداشتن، به دلیل این است که سلاح‌ها در لبنان در دست جوانان مومنی است که از شهادت نمی‌ترسند.

شایان ذکر است، وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای شهریورماه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه گزارشات نفوذ به مقام‌های عالی که با تعجب آن‌ها همراه می‌شده، گفت:  آن موضوع مربوط به جاسوسی بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه شناخت و شناسایی جریان نفوذ و عناصرنفوذی کار هر دستگاهی نیست، گفت:‌ وزارت اطلاعات با عمر سی‌ و اندی سال کار اطلاعاتی الان به این نبوغ اطلاعاتی رسیده که می‌تواند جریان نفوذ را شناسایی کند. البته با سختی و پیچیدگی بسیار زیاد.

وی افزود:  افرادی که در پروژه نفوذ عمل می‌کنند و می‌خواهند نفوذ کنند داغ‌ترین شعارهای حاکمیتی را سر می‌دهند و خیلی سریع دیگران را به ضدیت با نظام و حاکمیت متهم می‌کنند و به عناوین مختلف به دستگاه اطلاعاتی هم حمله می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی، همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد مازیار ابراهیمی، اظهار کرد: مجلس سئوال کرده  که جواب آن را می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قدرتی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    2 0
    اظهارات شما در خصوص آمد نیوز و رفتار متقابل شما جای تامل است.
  • عزتی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    2 0
    منظور جناب وزیر دکتر عباسی است، اشتباه می کنید او نفوذی نیست، نفوذی در قلاده های طلا مشخص و معرفی شد.