جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبادی زاده-هرمزگان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان از برگزاری نهمین دوره کنگره امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: 26 کشور دنیا توانسته‌اند با این کنگره ارتباط برقرار کنند و هم‌زمان با استان هرمزگان نیز یک جریانی را در حوزه صحیفه سجادیه در کشور خود دنبال می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و عضو شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع) پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، بیان داشت: امسال نهمین کنگره امام سجاد(ع) با حضور چشمگیر علمای اهل سنت و مسیحیت برگزار می شود.

وی با اشاره به شرکت 3 هزار جوان در دوره‌های تخصصی صحیفه سجادیه، افزود: تربیت 50 حافظ کل صحیفه سجادیه در استان هرمزگان، فضای‌سازی متناسب با آموزه‌های صحیفه سجادیه و کمک به نیازمندان از جمله دستاوردهای کنگره امام سجاد(ع) است.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع) ادامه داد: در کنگره های پیشین 14 جلد اثر رونمایی شده و رونمایی 6 اثر دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی از آغاز نهضت صحیفه‌خوانی در مساجد به‌عنوان یکی از برکات این کنگره خبر داد و گفت: به زودی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم و هرمزگان به صورت رسمی افتتاح می‌شود و استان هرمزگان نیز از این حرکت پشتیبانی خواهد کرد تا صحیفه سجادیه در حوزه‌های علمیه جدی‌تر دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری کنگره در استان هرمزگان، استان‌های دیگر نیز به‌عنوان مجموعه معین تلاش کرده‌اند فضای صحیفه سجادیه را در کشور گسترش دهند.

وی با بیان این که 26 کشور دنیا توانسته‌اند با این کنگره ارتباط برقرار کنند، افزود: هم‌زمان با استان هرمزگان نیز جریانی در حوزه صحیفه سجادیه در این کشورهای مختلف در حال اجرا است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در این سال‌ها که کنگره در هرمزگان برگزار شده است در حد توان خود با ستاد برگزاری کنگره مشارکت داشته‌ که امیدواریم این رویکرد گسترش یابد.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌هایی با مجموعه‌های مختلف از جمله جامعه‌المصطفی یاد کرد و گفت: جوانان هرمزگانی در طول سال‌ها همایش حضرت معصومه(س) را در کنار کنگره صحیفه سجادیه دنبال کرده‌اند که این نقطه وصل ما به آستان مقدس است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha