چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش هیئت های مذهبی

حوزه/ همایش هیئت‌های مذهبی شهرستان نجف‌آباد، در مسجد حضرت ولی عصر(عج) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف‌آباد، همایش مسئولین هیئت‌های مذهبی شهرستان نجف‌آباد با حضور امام جمعه، بخشدار بخش مرکزی، فرمانده سپاه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس پلیس امنیت شهرستان نجف آباد، سه شنبه شب، در مسجد حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی، امام جمعه نجف آباد در این همایش گفت: آرزوی مسئولین جمهوری اسلامی ایران این است که جلسات مذهبی بیشتر، پرشورتر و با کیفیت تر شود و از نظر کمی و کیفی باشکوه و در شان سیدالشهدا(ع) باشد.

وی با اشاره به وصیت نامه امام حسین علیه السلام گفت: امام حسین علیه السلام در وصیت نامه خود نوشت در امت من فسادهایی ایجاد شده است و قصد اصلاح آن را دارم. نگرانی من این است که فسادهایی در جامعه ایجاد شده و من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام می‌کنم تا سیره و روش جدم رسول خدا و امیرالمومنین علیه السلام را احیا کنم.

امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به علت مهلت گرفتن امام حسین علیه السلام از دشمن در شب عاشورا، خاطرنشان کرد: امام حسین علیه السلام برای نماز خواندن، تلاوت قرآن، دعا و استغفار یک شب فرصت گرفت. مجالس عزاداری و امام حسین علیه السلام در راستای زنده کردن این چهار هدف باشد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان هیئت ها، افزود: سعی کنید در محافل و روضه ها از منبری های خوب استفاده کنید. به مسائل شرعی، اخلاقی، اعتقادی، سبک زندگی علوی و حسینی بهاء دهید و  به جذب جوانان و کارهای خیر مانند جمع آوری جهیزیه و ... نیز اهمیت دهید.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام یزدانبخش قاسمی رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی نجف‌آباد هم در سخنانی گفت: ایام عزاداری حسینی بهترین فرصت معرفت افزایی و بصیرت افزایی عمومی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha