جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

حوزه/ امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: سرچشمه نشر معارف اهل بیت حوزه قم است و باید بقیه به این سرچشمه وصل شوند و این مرکز هم در این راستا در قم تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در جمع استادان و طلاب مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در دارالقرآن علامه طباطبایی در سخنانی به نقل خاطره‌ای از  مرحوم علی دوانی پرداخت.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع) افزود: ایشان نقل کردند،‌  شنیدم در غرب بانویی(ماری شیمل) صحیفه را به چهار زبان زنده دنیا ترجمه می‌کند؛ شائق شدم تا او را ببینم و در نهایت با پیگیری‌هایی که کردم در یکی از بیمارستان‌های کشور محل اقامت وی با ایشان دیدار کردم در حالی که مشغول ترجمه دعای وداع با ماه رمضان بود؛ به ایشان گفتم مردم شما به روزه و وداع با آن ارتباطی ندارند چرا این  دعا را ترجمه می‌کنید و ایشان جواب داد که بعدا جواب شما را با تیراژ زیاد این کتاب و استقبال مردم غرب خواهم داد، زیرا  غربی‌ها تشنه معارف معنوی در این دنیای وانفسا هستند.

وی افزود: امروز شاهد رشد تفکرات و نحله‌های فلسفی با نگرش‌های معنویت‌گرایی و فضیلت‌گرایی در غرب در برابر اخلاق لیبرال هستیم که نشان می دهد بشر تشنه معنویت  است زیرا فطرت بشر بر مبنای معنویت است که قوم و نژاد و جغرافیا نمی شناسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عبادی زاده تاکیدکرد: امروز برای ارتباط با مذاهب اسلامی و مسیحیت بهترین دستمایه بدون هیچ تنش و مشکلی زبان دعاست که می تواند گفت و گوی واحدی میان ما و دیگران ایجاد کند.

وی با اشاره به تعبیری از علامه طباطبایی مبنی بر اینکه فرمایشات ائمه دو بخش است که مخاطب برخی از آن ها مردم و مخاطب برخی دیگر خدا است افزود: علامه نتیجه گرفته که بلندترین مطالب سلوکی و عرفانی را می توانیم از ادعیه استخراج کنیم.

امام  جمعه بندرعباس  با بیان اینکه در سر سفره دعا می‌توانیم همه اسرار را به دست آوریم اظهار کرد: قرآن کریم قانون اساسی دین است و تفصیل آن در کلمات ائمه و پیامبر ظهور دارد لذا دعا، تفصیل آیات قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عبادی زاده با بیان اینکه شان دعا بسیار والاست به گونه ای که مخ و مغز عبادت معرفی شده است به تاسیس مرکز تخصصی صحیفه اشاره و تصریح کرد: این مرکز به عنوان پشتوانه فکری و علمی برای حمایت از سربازان خط مقدم جبهه معرفی صحیفه سجادیه در سراسر کشور تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه باید مطالب اجتماعی صحیفه سجادیه را احصاء کنیم اظهار کرد: اگر بخواهیم موج محبت اهل بیت رادر جامعه ایجاد کنیم باید نشست ها و حرکت های علمی در عرصه اجتماعی قویتر شود.

وی با بیان اینکه تربیت 50 حافظ صحیفه  و ایجاد شبکه های تربیتی جوانان خروجی اجتماعی این کار است گفت: اینکه نهضت صحیفه خوانی در مساجد در حال رونق است از جمله خروجی های این مرکز است.

وی ادامه داد: سرچشمه نشر معارف اهل بیت حوزه قم است و باید بقیه به این سرچشمه وصل شوند و این مرکز هم در این راستا در قم تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عبادی زاده با بیان اینکه در دیداری که با آیت الله اعرافی داشتیم ایشان برای حمایت آموزشی و پژوهشی و ترویجی از فعالیت های مرکز تخصصی صحیفه اعلام آمادگی کرده اند اظهار کرد: ما باید بعد از هشت سال به تدوین سند چشم انداز چندساله بپردازیم تا شاخصی برای ارزیابی فعالیت ها داشته باشیم.


وی افزود: می توانیم فعالیت های مرتبط با صحیفه را در سراسر کشور توسعه دهیم؛ در بعد بین المللی نیز تفاهم نامه ای با جامعه المصطفی امضاء شده است تا در خارج کشور نیز صحیفه بیشتر معرفی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عبادی زاده تاکیدکرد: ما برای پیشبرد این برنامه ها در خدمت مرکز تخصصی صحیفه هستیم و از مرکز انتظار داریم که پشتوانه علمی برای حرکت های اجتماعی در عرصه صحیفه سجادیه باشد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی  لبخندان، رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه  در سخنانی گفت: ما حرکت هشت ساله ای را پشت سر گذاشته ایم و با مشکلات فراوانی که بوده پرچم امام سجاد و صحیفه سجادیه را بلند کرده ایم.

وی افزود: شعاع فعالیت های این مرکز تخصصی به جایی رسیده که تفاهم نامه با جامعه المصطفی برای بین المللی کردن فعالیت ها منعقد کرده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  لبخندان با بیان اینکه فعالیت این مرکز با دو یا سه طلبه شروع شده است که هیچ وجهی هم برای فعالیت خود دریافت نمی کردند ادامه داد: ما این حرکت زیبا را از استان هرمزگان که دارای بافت مذهبی شیعه و سنی است شروع کردیم تا جایی که علمای اهل سنت خواهان برگزاری دوره های تخصصی صحیفه سجادیه هستند.

وی افزود: نورانیت و شیرینی کلام معصوم بر روی اهل سنت نیز اثر گذاشته و خواهان برگزاری دوره تخصصی صحیفه در قم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  لبخندان با اشاره به برنامه های جنبی کنگره های سالانه صحیفه سجادیه ادامه داد: یکی از این برنامه ها آزادی زندانیان با کمک خیرین است؛ در روز کنگره خیرین به مرکز کمک می کردند بدون اینکه نامشان را بیان کنند ولی تاکید داشتند که زندانیان بدانند که این افراد با عنایت و محبت امام سجاد(ع) آزاد می شوند همچنین نذورات زیادی به نیت امام سجاد از سوی مردم پرداخت شده است.

وی همچنین گفت: کمتر از دوماه دیگر ساختمان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در چهار طبقه در خیابان ممتاز قم آماده بهره برداری خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین کفیل، از اعضای شورای سیاستگذاری مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در سخنانی گفت: همت، اخلاص و دغدغه استادان و طلاب این مرکز سبب شده تا گام های خوبی در این عرصه برداشته شود.

وی افزود: هر جریانی که بخواهد اثرگذار باشد باید عقبه فکری آن با حوزه پیوند بخورد و به همین دلیل این مرکز تخصصی در قم ایجاد شده است که سابقه ای هم نداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  کفیل با بیان اینکه سرفصل های سه ساله را باید بنویسیم تصریح کرد: به زودی ساختمان این مرکز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و امیدواریم در این مرکز، پژوهشگاه قوی پیرامون صحیفه ایجاد و از کودکان تا جوانان و  همه اقشار  را با این متن آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه در معارف کم کار کرده ایم بیان کرد: انشاء الله روزی فرابرسد که منابر ماه رمضان و ... بر محور صیحیفه سجادیه باشد.

وی بیان کرد: اگر بدترین دوره اهل بیت(ع) دوره امام سجاد باشد که مدینه غرق در فساد شده بود ولی با همین دعا، تغییر کرد امروز هم اگر ایران فضای مطلوبی ندارد احیای صحیفه سبب اصلاح آن خواهد شد از این رو باید دغدغه در مورد امام سجاد و صحیفه در حوزه علمیه بیشتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha