پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ کلاس فقه اصناف و بازار کسبه دماوند به همت مبلغان حوزه

حوزه/ مسئول سازمان بسیج اصناف استان قم از برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان مهدی و حسام عراقی و روز قشر بسیج اصناف امروز در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  عباس روحی مسئول سازمان بسیج اصناف استان قم اظهار داشت: اصناف همیشه ثابت کرده اند که در کنار روحانیت و مرجعیت بوده و زمانی که معمار کبیر انقلاب اولین جرقه‌های آغاز قیام علیه ظلم و ستم را در شهر مقدس قم رقم زدند، اصناف و بازاریان نخستین گروهی بودند که به یاری امام شتافتند و تکیه گاهی برای تحقق و پیروزی انقلاب شدند و امام تعریف زیبایی داشتند که "اصناف بازوان ستبر انقلابند. "

وی گفت: اصناف بدون هیچ چشم داشتی در عرصه‌های نبرد به ایثارگری پرداختند و ایثار جان و مال از ویژگی‌های بارز اصناف است و تقدیم هزاران شهید، جانباز و کمک‌های نقدی و پشتیبانی از دفاع مقدس نمونه‌ای از این ایثارگری هاست.

روحی با اشاره به اینکه امروزه اصناف و بازاریان به عنوان افسران جنگ اقتصادی جهت سربلندی انقلاب و مایوس کردن دشمنان نقش مهم در عرصه‌های اقتصادی دارند، افزود: چهارم شهریور ماه سالروز شهادت کاسب امین و انقلابی، شهید مهدی عراقی و فرزند برومندش حسام عراقی است که بدست منافقان کوردل به شهادت رسید، شهیدی که امام خمینی (ره) بر پیکر مطهرش نماز خواندند.

وی افزود: در تحولات اجتماعی همواره اصناف به مثابه قلب اقتصادی جامعه شناخته می‌شوند و از گذشته تاکنون اصناف در تحولات جامعه ما نقش موثر و اثرگذار در حوزه‌های مختلف ایفا کرده اند.

روحی اظهارداشت: در تاریخ انقلاب اسلامی از دوران مبارزات انقلاب تاکنون اصناف و بازاریان همواره چهره‌های موثری بوده اند که با حمایت‌های مادی و معنوی خود زمینه‌ای را فراهم کردند که انقلاب اسلامی بتواند در عرصه‌های خارجی و داخلی موفقیت‌های بسیاری کسب نماید.

وی تصریح کرد: اصناف با اخلاق و منش اسلامی و ارزش اسلامی و روحیه انقلابی و جهادی در سخت‌ترین شرایط که استکبار و دشمنان بوجود اورده اند (از قبیل: جنگ هشت ساله تا تحریم‌های ظالمانه و فشار شدید اقتصادی) همواره پشتیبان انقلاب بوده اندو بدون شک این موفقیت نشات گرفته از ولایت پذیری و اخلاق مداری اصناف میباشد.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان قم با اعلام برنامه‌های ششم شهریور روز بسیج اصناف گفت: سازمان بسیج اصناف و بازاریان قم به مناسبت گرامیداشت روز بسیج اصناف و با هدف بزرگداشت نام و یاد خاطره شهدا به ویژه شهید مهدی عراقی برنامه‌هایی را پیش بینی نموده است.

وی تاکید کرد: برپایی ایستگاه صلواتی، غبارروبی مزار شهداء، دیدار با علما و مراجع عطام تقلید، برگزاری همایش به مناسبت روز بسیج اصناف و تقدیر از بسیجیان نمونه با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، دیدار با حانواده شهدای اصناف، تشکیل شورای فرهنگی در پاساژها و مجتمع‌های تجاری، حضور در نماز جمعه و تقدیر از برگزیدگان مسابقات غدیر از برنامه‌های پیش بینی برای روز بسیج اصناف است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha